Στην τοποθέτηση του προς τους Έφηβους Βουλευτές ο κ. Κόνσολας  τόνισε:
 
«Ο θεσμός της Βουλής των Εφήβων δεν συνεχίζεται απλά.
Αποκτά νέα δυναμική και διάσταση.
 
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να υπερβούμε το συμβολικό χαρακτήρα αυτού του θεσμού, να ενισχύσουμε το συμμετοχικό και δημοκρατικό του χαρακτήρα. Είναι σημαντικό, οι έφηβοι βουλευτές, να έχουν τη δυνατότητα και το δικαίωμα, όχι μόνο να καταθέσουν τις ιδέες, τις απόψεις και τις προτάσεις τους, αλλά και να ελέγξουν την πολιτική εξουσία, να συζητήσουν με Υπουργούς, εδώ, στη Βουλή ώστε να απαντηθούν συγκεκριμένα ερωτήματα. Όπως ακριβώς επιτάσσουν η δημοκρατία και το κοινοβουλευτικό μας πολίτευμα. 
 
Σήμερα, όλοι οι Βουλευτές της Βουλής των Εφήβων, θα έχουν την ευκαιρία και τη δυνατότητα να συμμετάσχουν ενεργά σε μία προσομοίωση κοινοβουλευτικού ελέγχου, μέσα από την προετοιμασία και την επιλογή επίκαιρων ερωτήσεων που εσείς θα θέσετε και ο Υπουργός Παιδείας θα απαντήσει.
 
Απευθυνόμενος σε όλους σας, θα ήθελα να επισημάνω ότι έχετε τη δυνατότητα να ασκήσετε ουσιαστικό κοινοβουλευτικό έλεγχο. Και μάλιστα για θέματα που γνωρίζετε πολύ καλά, θα έλεγε κανείς ότι είναι ένα θέμα που ζείτε καθημερινά: Τη Διδασκαλία, την Εκπαίδευση, την Παιδεία.
 
Η διαδικασία αυτή δεν μπορεί να είναι αποστειρωμένη.
 
Πρέπει να είναι μια ζωντανή και αμφίδρομη δημοκρατική διαδικασία.
 
 Αυτή, άλλωστε, είναι και η αρχή του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
 
Σας δίνετε η ευκαιρία και η δυνατότητα να τοποθετηθείτε για προβλήματα με τα οποία έχετε βιωματική σχέση. Να αμφισβητήσετε με επιχειρήματα δομές και μεθόδους, να καταθέσετε προτάσεις για τη βελτίωση τους.
Ο έλεγχος της πολιτικής εξουσίας αποτελεί συστατικό στοιχείο της δημοκρατίας».
 
O Mάνος Κόνσολας, θέλοντας να ανοίξει τη συζήτηση της διαδικασίας κατάθεσης ερωτήσεων των Έφηβων Βουλευτών προς τον Υπουργό Παιδείας, αναφέρθηκε σε ερωτήματα που αναφύονται γύρω από το περιεχόμενο, τη δομή και τη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά:
 
« – Έχουμε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα, που να παρέχει γνώση, να δημιουργεί μαθητές και προσωπικότητες με κριτική σκέψη και αντίληψη; 
 
– Ποιο είναι το δικό μας χρονοδιάγραμμα για να προσεγγίσουμε το Ψηφιακό Σχολείο, που ήδη έχει αρχίσει να γίνεται πραγματικότητα σε κάποιες χώρες;
 
– Το σύστημα εξετάσεων αλλά και αξιολόγησης στο σχολείο, προάγει την κριτική σκέψη, την γνώση;
 
– Η ερευνητική εργασία, μόλις τώρα εντάχθηκε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Πόσο μπορεί να βοηθήσει το μαθητή στη διαμόρφωση κριτικής αντίληψης, στον εμπλουτισμό της γνώσης;
 
– Είστε όλοι μέλη αυτής της κοινωνίας. Βιώνετε και βιώσατε αυτή  την πολυεπίπεδη κρίση. Στο κοινωνικό επίπεδο, ποιες είναι οι αδυναμίες ή τα βαρίδια που εμποδίζουν την εκπαίδευση να διαπλάθει πολίτες με αίσθηση της κοινωνικής ευθύνης και της συμμετοχής;  
 
Στο πεδίο της οικονομίας, απέναντι σε προβλήματα που εσείς οι ίδιοι θα βρεθείτε απέναντι τους σε λίγα χρόνια, θεωρείτε ότι η Παιδεία υποστηρίζει ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο για τη χώρα;
 
– Η Ελλάδα έχει δύο συγκριτικά πλεονεκτήματα: Τον Πολιτισμό και τον Τουρισμό. Και όμως, μάθημα Τουριστικής Εκπαίδευσης δεν υπάρχει, δεν έχει εισαχθεί στα σχολεία. Ο Πολιτισμός μας διδάσκεται με τη βαρύτητα που πρέπει, γίνεται βίωμα στα παιδιά, όχι με όρους εθνικής ή φυλετικής υπεροχής αλλά με όρους γνώσης; 
 
– Η Τεχνολογία και η Πληροφορική θα αποτελέσουν μαζί με την έρευνα και την καινοτομία τις αιχμές ανάπτυξης μιας χώρας στο μέλλον. Είναι καιρός να συζητήσουμε τη σχέση αλλά και τη διασύνδεση τους με το σχολείο.
 
– Η κοινωνικοποίηση, η συμμετοχή, η δημιουργία ενεργών πολιτών σε ποιο βαθμό επιτυγχάνεται μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αλλά και το θεσμό των μαθητικών κοινοτήτων;
 
– Η τελευταία μεταρρύθμιση στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πως αξιολογείται από εσάς τους ίδιους; Πως αξιολογούνται θεσμοί όπως η τράπεζα θεμάτων;
 
– Για πολλά χρόνια η χώρα μας, προσανατολισμένη στον τομέα των υπηρεσιών, εγκλωβισμένη στην αντίληψη ότι η κοινωνική και επαγγελματική καταξίωση επιτυγχάνεται με την είσοδο στο Πανεπιστήμιο, απαξίωσε και περιθωριοποίησε την επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πως βλέπουν οι νέοι άνθρωποι στο Λύκειο κυρίως την προοπτική μιας αναβαθμισμένης επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης.
 
– Η κρίση δημιούργησε πρόσφορο έδαφος στους εχθρούς της δημοκρατίας, σε μορφώματα που θέλουν μια κοινωνία βίας και φόβου. Ανάχωμα σε όλους αυτούς είναι η Παιδεία και το σχολείο που προάγει τις δημοκρατικές αρχές και αξίες».
 
Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου κατέληξε, λέγοντας:
 
«Υπάρχουν κάποιοι που απαξιώνουν κάθε επόμενη γενιά, που λοιδωρούν τη νέα γενιά. Υπάρχουν, όμως, και άλλοι, και είναι οι περισσότεροι, που πιστεύουν σε αυτή τη γενιά, σε εσάς.
 
Ένας από αυτούς είμαι και εγώ. Ήμουν και την προηγούμενη χρονιά στη Βουλή των Εφήβων. Και είδα μια νέα γενιά με ιδέες, θέληση, μια γενιά που έχει το δικό της φως, δεν είναι ετερόφωτη.
 
Μια γενιά που αμφισβητεί και έχει κριτική στάση.
 
Μια γενιά που ανακαλύπτει τη δική της Ελλάδα, που διεκδικεί μια Ελλάδα πολύ καλύτερη από αυτήν που της παραδίδουμε εμείς».