Ο κ. Κόνσολας επισημαίνει ότι το πρόβλημα οφείλεται στην υποστελέχωση της υπηρεσίας και προτείνει δύο λύσεις:
 
α) Την πρόσληψη εποχιακού προσωπικού, εκτός του πιλότου, ο οποίος βρίσκεται σε 24ωρη επιφυλακή, για να λειτουργεί πέραν του ωραρίου η υπηρεσία.
 
β) Την έκδοση προκήρυξης για να ανατεθεί το συγκεκριμένο έργο σε ιδιώτη με πλωτό μέσο, προκειμένου να παραταθεί το ωράριο λειτουργίας και να εξυπηρετούνται όλα τα κρουαζιερόπλοια.
 
Ο Βουλευτής επισημαίνει, μάλιστα, ότι το συγκεκριμένο κόστος θα υπερκαλυφθεί από τα πολλαπλάσια έσοδα που θα προέλθουν από την παράταση του ωραρίου λειτουργίας.
 
Σε δήλωσή του ο Μάνος Κόνσολας επισημαίνει:
 
«Η Ρόδος δεν έχει την πολυτέλεια να διώχνει τα κρουαζιερόπλοια.
 
Πρέπει να βρεθεί άμεση λύση για την παράταση του ωραρίου λειτουργίας της πλοηγικής υπηρεσίας.
Λογική και ευελιξία χρειάζεται, λύσεις υπάρχουν».
 
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης του κ. Κόνσολα.
 
Αθήνα, 6 Οκτωβρίου 2016
Αρ.Πρ: 161/6-10-2016
 
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Κύριο Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
 
 
ΘΕΜΑ: «Παράταση του ωραρίου λειτουργίας της πλοηγικής υπηρεσίας στη Ρόδο προκειμένου να μην υπάρχουν προβλήματα στην εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων»
 
Κύριε Υπουργέ,
 
Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας συνδέεται με τη δυνατότητα των αρμόδιων υπηρεσιών της Πολιτείας να διασφαλίζουν την παροχή υπηρεσιών στα κρουαζιερόπλοια.
 
Κομβικής σημασίας είναι η λειτουργία της πλοηγικής υπηρεσίας.
Δυστυχώς, η υποστελέχωση της πλοηγικής υπηρεσίας στη Ρόδο, δεν επιτρέπει την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών στα κρουαζιερόπλοια που έχουν εντάξει τη Ρόδο στους προορισμούς τους.
 
Είναι χαρακτηριστικό ότι η πλοηγική υπηρεσία, που υπάγεται στο Λιμεναρχείο Ρόδου, λειτουργεί καθημερινά, εκτός Κυριακής, από τις 06:30 έως τις 18.30.
 
Αυτό σημαίνει ότι αν ένα κρουαζιερόπλοιο καθυστερήσει την άφιξή ή την αναχώρησή του στη Ρόδο ή προγραμματίσει την άφιξή ή την αναχώρησή του  μετά τη συγκεκριμένη ώρα, δεν θα μπορέσει να εξυπηρετηθεί.
 
Υπάρχουν, δυστυχώς, καταγεγραμμένα περιστατικά, που είναι δεδομένο ότι δημιουργούν αρνητικές εντυπώσεις για το νησί αλλά και τη χώρα μας και υπονομεύουν τις προσπάθειες της τοπικής κοινωνίας για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
 
Όπως επισήμανα, το πρόβλημα οφείλεται στην υποστελέχωση της πλοηγικής υπηρεσίας αφού αυτή τη στιγμή υπηρετούν σε αυτήν, ένας πιλότος (πλοίαρχος) και πολιτικό προσωπικό (κυβερνήτης, μηχανικός, ναύτες), γεγονός απαράδεκτο για ένα από τα σπουδαιότερα τουριστικά λιμάνια της χώρας, τη στιγμή, μάλιστα, που άλλα λιμάνια με μικρότερη κίνηση έχουν τουλάχιστον διπλάσιο προσωπικό!
 
Αυτό που απαιτείται είναι η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας της πλοηγικής υπηρεσίας προκειμένου να εξυπηρετούνται τα κρουαζιερόπλοια που προσεγγίζουν στη Ρόδο.
 
Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με δύο τρόπους:
 
α) με την πρόσληψη εποχιακού προσωπικού, εκτός του πιλότου, ο οποίος βρίσκεται σε 24ωρη επιφυλακή, όπως προβλέπεται από τον κανονισμό σε περίπτωση μονοεδρικής θέσης.
 
β) με την έκδοση προκήρυξης για να ανατεθεί το συγκεκριμένο έργο σε ιδιώτη με πλωτό μέσο, προκειμένου να παραταθεί το ωράριο λειτουργίας και να εξυπηρετούνται όλα τα κρουαζιερόπλοια. Το συγκεκριμένο κόστος θα υπερκαλυφθεί από τα πολλαπλάσια έσοδα που θα προέλθουν από την παράταση του ωραρίου λειτουργίας.
 
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
 
1. Εάν αντιλαμβάνεται το μέγεθος του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί για τον τουρισμό της Ρόδου και ιδιαίτερα για την κρουαζιέρα από το περιορισμένο ωράριο λειτουργίας της πλοηγικής υπηρεσίας.
 
2. Ποιες πρωτοβουλίες προτίθεται να αναλάβει και ποια λύση προτίθεται να υιοθετήσει για την παράταση του ωραρίου λειτουργίας της πλοηγικής υπηρεσίας ώστε να εξυπηρετούνται όλα τα κρουαζιερόπλοια;
 
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου