Παράλληλα, επισημαίνει ότι με το συγκεκριμένο διαγωνισμό αποκλείονται και η Σύμη αλλά και η Τήλος από τη σύνδεσή τους με την Κω.
 
Συγκεκριμένα, ο κ. Κόνσολας αναφέρει ότι μετά από αιτήματα των Δήμων Νισύρου, Αστυπάλαιας, Σύμης και Τήλου, υπήρχε δέσμευση του Υπουργείου Ναυτιλίας ότι στο διαγωνισμό για τις επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές γραμμές θα συμπεριλαμβανόταν η γραμμή Κως – Κάλυμνος – Αστυπάλαια – Νίσυρος – Τήλος – Σύμη – Ρόδος και επιστροφή, με τρία δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου από 1-11-2016 έως 31-10-2017.
 
Εντελώς ξαφνικά, όμως, ο σχεδιασμός του Υπουργείου μεταβλήθηκε και δημιουργήθηκαν δύο νέες επιδοτούμενες γραμμές που αποκλείουν τη Νίσυρο και την Αστυπάλαια από τη σύνδεσή τους με τη Ρόδο και την Κω, κάτι που συνιστά άνιση αντιμετώπιση, ενώ, παράλληλα, αποκλείονται από τη σύνδεσή τους με την Κω, η Τήλος και η Σύμη.
 
Σε δήλωσή του, ο Βουλευτής Δωδεκανήσου επισημαίνει:
 
«Πρέπει να κυριαρχεί ο ορθολογισμός αλλά και η δικαιοσύνη στο σχεδιασμό των επιδοτούμενων δρομολογίων.
 
Η συγκεκριμένη απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας προκαλεί μεγάλα και τεράστια ερωτηματικά. Αποκλείει τη Νίσυρο και την Αστυπάλαια, αγνοεί ουσιαστικά προβλήματα και πραγματικά δεδομένα.
 
Τα μικρότερα νησιά της Δωδεκανήσου πρέπει να έχουν ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Ρόδο και την Κω. Είναι αναγκαία συνθήκη για την οικονομική και τουριστική τους ανάπτυξη».
 
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης του κ. Κόνσολα.
 
Αθήνα, 5  Ιουλίου 2016
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Κύριο Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
 
ΘΕΜΑ: «ʼνιση αντιμετώπιση της Νισύρου, της Αστυπάλαιας, της Τήλου και της Σύμης στον διαγωνισμό για τα επιδοτούμενα δρομολόγια»
 
Κύριε Υπουργέ,
 
Η σύνδεση των μικρότερων νησιών της Δωδεκανήσου με τη Ρόδο και την Κω αποτελεί ζήτημα μείζονος σημασίας, αφού έχει αντανάκλαση στην οικονομική, τουριστική και κοινωνική τους ανάπτυξη.
 
Τα προηγούμενα χρόνια η γραμμή Ρόδος – Σύμη – Τήλος – Νίσυρος – Κως και επιστροφή, είχε χαρακτηριστεί ως «γραμμή δημόσιας υπηρεσίας (επιδοτούμενη) με τρία δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
 
Με τον τρόπο αυτό συνδέονταν η Σύμη, η Τήλος και η Νίσυρος με τα δύο μεγαλύτερα νησιά της Δωδεκανήσου στα οποία λειτουργούν διεθνή αεροδρόμια αλλά ταυτόχρονα αποτελούν και διοικητικά κέντρα.
 
Η σύμβαση με την εταιρεία που είχε αναλάβει τη γραμμή διεκόπη και η εταιρεία κηρύχθηκε έκπτωτη. Έκτοτε, η συγκεκριμένη γραμμή διεγράφη από τις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας αν και ήταν κοινή ομολογία ότι εξυπηρετούσε τα τρία αυτά νησιά και είχε συμβάλλει στην αύξηση της τουριστικής κίνησης.
 
Οι Δήμοι Σύμης, Τήλου, Νισύρου και Αστυπάλαιας, υπέβαλαν αίτημα για την ενεργοποίηση της γραμμής και το Υπουργείο Ναυτιλίας με απόφασή του, τον περασμένο Φεβρουάριο απηύθυνε πρόσκληση σε πλοιοκτήτες και πλοιοκτήτριες εταιρείες για «σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την αποκλειστική εξυπηρέτηση της γραμμής (αρ.84) ΚΩΣ – ΚΑΛΥΜΝΟΣ – ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ – ΝΙΣΥΡΟΣ – ΤΗΛΟΣ – ΣΥΜΗ – ΡΟΔΟΣ και επιστροφή, τρία δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.
 
Η πρόσκληση απέβη άκαρπη αλλά το Υπουργείο Ναυτιλίας είχε δεσμευθεί ότι η γραμμή θα συμπεριληφθεί, μεταξύ άλλων, στην προκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού για την υπογραφή σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας διάρκειας ενός έτους (από 1-11-2016 έως 31-10-2017).
 
Ξαφνικά και για άγνωστους λόγους οι σχεδιασμοί του Υπουργείου άλλαξαν. Η συγκεκριμένη γραμμή που θα εξυπηρετούσε όλα τα νησιά καταργήθηκε και στη θέση της δημιουργήθηκαν δύο νέες επιδοτούμενες γραμμές: α) η γραμμή Τήλος -Ρόδος και επιστροφή με τρία (3) δρομολόγια την εβδομάδα και β) η γραμμή Τήλος – Σύμη – Ρόδος και επιστροφή με δύο δρομολόγια την εβδομάδα.
 
Προκαλεί ερωτηματικά η συγκεκριμένη επιλογή όταν μάλιστα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου, ενδέχεται να «φωτογραφίζουν» συγκεκριμένη επιλογή.
 
Με αυτόν, όμως, τον τρόπο αποκλείονται η Νίσυρος και η Αστυπάλαια από τη σύνδεσή τους με τη Ρόδο και την Κω αλλά και η Σύμη  και η Τήλος από τη σύνδεσή τους με την Κω.
 
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
 
1. Ποιοι λόγοι υπαγόρευσαν να μην συμπεριληφθεί στο διαγωνισμό για τις επιδοτούμενες γραμμές, η γραμμή Κως – Κάλυμνος – Αστυπάλαια – Νίσυρος – Τήλος – Σύμη – Ρόδος, τη στιγμή που η συγκεκριμένη γραμμή εξυπηρετούσε όλα τα νησιά και συνέβαλε στην οικονομική και τουριστική τους ανάπτυξη.
 
2. Για ποιο λόγο αποκλείστηκαν η Νίσυρος και η Αστυπάλαια από τη σύνδεσή τους με τη Ρόδο και την Κω αλλά και η Σύμη με την Τήλο από  τη σύνδεση τους με την Κω.
 
3. Αν το Υπουργείο Ναυτιλίας προτίθεται να προβεί στις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις και να συμπεριλάβει στο διαγωνισμό για τις επιδοτούμενες γραμμές, τη γραμμή Κως-Κάλυμνος-Αστυπάλαια-Νίσυρος-Τήλος-Σύμη-Ρόδος.
 
Ο Ερωτών Βουλευτής
 
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτή Δωδεκανήσου