«Ήρθε η ώρα για ένα Πανεπιστήμιο αμιγώς προσανατολισμένο στις τουριστικές σπουδές»
1. Σε μια χώρα όπου ο Τουρισμός συμβάλει έμμεσα ή άμεσα με ποσοστό 25% περίπου στη διαμόρφωση του ΑΕΠ, ποιοι είναι οι κύριοι στόχοι του υπουργείου Τουρισμού για την διατήρηση αυτού του μεγέθους σε μια έτσι και αλλιώς εν αναπτύξει οικονομία σύμφωνα με τα πλάνα της κυβέρνησης;
Την προηγούμενη περίοδο, ο Τουρισμός ήταν στον αυτόματο πιλότο. Αυτό αλλάζει κ. Ντιγριντάκη. Διαμορφώνουμε, πλέον, δεκαετές στρατηγικό σχέδιο με κύριους στόχους: α) την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού μας, β) την προσέλκυση επενδύσεων μεγάλης κλίμακας και επισκεπτών υψηλού εισοδήματος, γ) τον εμπλουτισμό και τη διαφοροποίηση του τουριστικού μας προϊόντος. Στο φορολογικό νομοσχέδιο που θα έρθει το φθινόπωρο θα υπάρχει η μείωση των φόρων για τους οποίους δεσμευτήκαμε αν και η αρχή έγινε με τη μείωση του ΕΝΦΙΑ, που αποτελεί ανάσα ιδιαίτερα για τις οικογενειακές τουριστικές επιχειρήσεις.
Ο στόχος μας είναι να «τρέξει» ο τουρισμός με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και το πρόσημο σε αυτή την περίπτωση δεν τον διαμορφώνει ο αριθμός των επισκεπτών αλλά τα έσοδα.
2. Είναι δυνατόν σε μια καθαρά τουριστική χώρα να μην είμαστε πρωτοπόροι στην τουριστική εκπαίδευση. Με δεδομένο ότι στις αρμοδιότητές σας εντάσσεται η τουριστική εκπαίδευση, ποιος είναι ο σχεδιασμός σας;
Έχετε δίκιο. Έχει έρθει η ώρα, η Ελλάδα να πρωταγωνιστήσει, να γίνει το κέντρο της τουριστικής εκπαίδευσης στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Αυτή είναι και η βούληση του Πρωθυπουργού.
Έχει έρθει η ώρα για ένα Πανεπιστήμιο αμιγώς προσανατολισμένο στον τουρισμό, με νέα προγράμματα σπουδών και σύγχρονες ειδικότητες που θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αγοράς. Αυτός είναι ο στόχος μας και από κοινού με το Υπουργείο Παιδείας θα δρομολογήσουμε τις εξελίξεις το επόμενο διάστημα.
Είναι δεδομένο, επίσης, ότι θα υπάρξουν αλλαγές σε όλο το φάσμα της τουριστικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης που θα συνδεθεί με την αγορά, στόχος μας είναι οι σχολές αυτές να αναδεικνύουν υψηλού επιπέδου στελέχη για τον τουρισμό μας, με νέες ειδικότητες, περιζήτητες στην αγορά εργασίας.
3. Προέρχεστε από τα Δωδεκάνησα, μια περιοχή που αποτελεί τουριστικό προορισμό. Αυτό είναι πλεονέκτημα ή μειονέκτημα για εσάς που αναλάβατε κυβερνητική θέση στον τομέα του τουρισμού;
Αποτελεί πλεονέκτημα γιατί για μένα, ο τουρισμός είναι ένας οικείος χώρος, τον γνωρίζω πολύ καλά. Σε καμία περίπτωση, βέβαια, δεν είμαι Υφυπουργός Τουρισμού για τα Δωδεκάνησα. Άλλωστε, ο πυρήνας των προγραμματικών μας δεσμεύσεων για τον τουρισμό είναι η πολυκεντρική τουριστική ανάπτυξη, η αξιοποίηση και ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε τουριστικού προορισμού.
4. Από τη θέση του Τομεάρχη Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας είχατε θέσει ως άμεση προτεραιότητα την θεσμοθέτηση του νέου χωροταξικού για τον τουρισμό. Ποια είναι τα επόμενα βήματα;
Το χωροταξικό ήταν και είναι η λυδία λίθος της προσπάθειας της χώρας να προσελκύσει επενδύσεις στον τομέα του τουρισμού. Το χωροταξικό για τον τουρισμό έχει ως στόχο να δημιουργήσει ένα ασφαλές και ελκυστικό πλαίσιο για επενδύσεις μεγάλης κλίμακας στον τομέα του τουρισμού.
Συνδέεται με την ποιοτική αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού και την έννοια της αειφορίας, δηλαδή, της ανάπτυξης του τουρισμού, ώστε να συμβάλλει στην ισχυρή τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη και στην ανάδειξη και προστασία της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.
Πέρα από το χωροταξικό, μαζί με τον Υπουργό Τουρισμού, κ. Χάρη Θεοχάρη, στόχος μας είναι να δώσουμε άμεση ώθηση στον τουρισμό, με την επιτάχυνση όλων των ώριμων επενδυτικών σχεδίων, αλλά και με κίνητρα για την ενεργειακή αναβάθμιση των τουριστικών μονάδων. Είμαστε ήδη σε συνεννοήσεις με τα συναρμόδια Υπουργεία για να προχωρήσουμε στις νομοθετικές πρωτοβουλίες και στο πεδίο της υλοποίησης.
5. Ποιά η επόμενη ημέρα για τις Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού;
Θέλουμε να αλλάξει πλήρως η δομή και ο προσανατολισμός τους. Σε αυτό το χρονικό σημείο είμαστε στη φάση της καταγραφής και του σχεδιασμού για να περάσουμε στη μεγάλη αυτή αλλαγή.
Οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού δεν θα είναι, πλέον, ένας γραφειοκρατικός μηχανισμός, θα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθεια της τουριστικής ανάπτυξης. Θα λειτουργούν ως υποδοχείς επενδυτικών ιδεών και πρωτοβουλιών, θα διευκολύνουν την επιχειρηματικότητα και θα λειτουργούν υποβοηθητικά για την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων.