Ο κ. Κόνσολας επισήμανε στην ομιλία του:
«Η κυβέρνηση επέλεξε να καταθέσει, μονομερώς, ένα νομοσχέδιο, πολύ σημαντικό, που όχι μόνο δεν δίνει λύσεις στα προβλήματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό, αλλά ουσιαστικά την υποβαθμίζει και την περιθωριοποιεί.
Δεν είναι η πρώτη φορά, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, που η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα αποκαλύπτει τις προθέσεις της και τα φοβικά σύνδρομα που τη χαρακτηρίζουν απέναντι στους Έλληνες του εξωτερικού.
Αν η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα ήθελε να εστιάσει το ενδιαφέρον της στους συμπατριώτες μας, θα έπρεπε έγκαιρα να φέρει προς συζήτηση τα θέματα που αφορούν στην ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού.
Στο ίδιο έργο θεατές είμαστε και στα ζητήματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης.
Πριν προχωρήσουμε στη μετεξέλιξη των αμιγώς ελληνικών σχολείων του εξωτερικού σε δίγλωσσα, μία εξέλιξη που εμείς τη θεωρούμε θετική, θα έπρεπε να υπάρχει ένα πλαίσιο συνεννόησης με ειδικές διακρατικές συμφωνίες, που να περιλαμβάνουν και να εμπεριέχουν διατάξεις και προβλέψεις για την αναβάθμιση των δίγλωσσων σχολείων και την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όσων φοιτούν σε αυτά.
Με σαφείς δεσμεύσεις για την τύχη ή τη μετεξέλιξη των αμιγώς ελληνόγλωσσων σχολείων, τα οποία από το 2018 βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα και οδηγούνται σε κλείσιμο».
Ο Μάνος Κόνσολας εξέφρασε τον προβληματισμό αλλά και την αντίθεσή του στις διατάξεις του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση, επισημαίνοντας ότι δημιουργούν κλίμα αναταραχής στην ιδιωτική εκπαίδευση και συνιστούν έναν ακραίο και ιδεοληπτικό παρεμβατισμό που αλλοιώνει την ίδια την έννοια της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Στην τοποθέτησή του τόνισε χαρακτηριστικά:
«Είναι δεδομένο ότι η κυβέρνηση έχει αλλεργία απέναντι σε τρεις κυρίως έννοιες.
Την αριστεία, την αξιοκρατία και την αξιολόγηση.
Δεν είναι τυχαίο ότι αυτές τις τρείς αξίες, προσπαθεί να εξαφανίσει και να εξοβελίσει από το χώρο της εκπαίδευσης.
Αντί να επεκταθεί και να βελτιωθεί ένα ευρύ πλαίσιο αξιολόγησης σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, η κυβέρνηση επιχειρεί να ακυρώσει κάθε έννοια αξιολόγησης και στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Το χειρότερο είναι ότι αυτό προσπαθεί να το επιβάλλει, με διοικητικά μέτρα, στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Τα εργασιακά δικαιώματα όσων εργάζονται στην ιδιωτική εκπαίδευση, είναι απολύτως σεβαστά.
Και υπάρχουν νόμοι που τα προστατεύουν.
Στα εργασιακά δικαιώματα, όμως, δεν περιλαμβάνεται η κατάργηση της αξιολόγησης, δεν περιλαμβάνεται η ακύρωση του δικαιώματος της διεύθυνσης ενός ιδιωτικού σχολείου να φροντίζει για την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Ο καλός και άριστος εκπαιδευτικός που εργάζεται στην ιδιωτική εκπαίδευση δεν χρειάζεται προστάτες. Είναι περιζήτητος, αφού τα ιδιωτικά σχολεία για να προσελκύσουν μαθητές, επιδιώκουν την ενίσχυση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Επιδιώκουν να έχουν τέτοιου είδους εκπαιδευτικούς στις τάξεις τους.
Εσείς, όμως, δεν τους επιτρέπετε να προχωρήσουν στην αντικατάσταση ενός εκπαιδευτικού, ο οποίος δεν αποδίδει σύμφωνα με τα standards, που οι ίδιοι θέτουν.
Αν υπάρχει μαύρη και αδήλωτη εργασία στα ιδιωτικά σχολεία να ελεγχθεί και να παταχθεί.
Αν υπάρχει παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων, υπάρχουν νόμοι για να επιβάλλουν κυρώσεις.
Το, πλέον, παράλογο, όμως, είναι ότι η κυβέρνηση θέτει πλέον φραγμό στη δυνατότητα να υπάρχει ένα διαφοροποιημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το ιδιωτικό σχολείο αμέσως μετά την ολοκλήρωση του προβλεπόμενου υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος, που ισχύει και για τα δημόσια σχολεία».
Ο κ. Κόνσολας κάλεσε την κυβέρνηση να δει με σύγχρονη οπτική και χωρίς ιδεοληψίες το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, αφού κάθε παιδί που φοιτά στην ιδιωτική εκπαίδευση μειώνει τις κρατικές δαπάνες και σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ από την ιδιωτική εκπαίδευση προκύπτει μια εξοικονόμηση 350 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο για το φορολογούμενο.
Παράλληλα, ο Μάνος Κόνσολας αναφέρθηκε στην παράγραφο 4 της τροπολογίας που αφορά στο δικαίωμα αποφοίτων του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Λυκείου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Κατέθεσε πρόταση που αφορά στον ελάχιστο αριθμό μαθητών στα Ειδικά Σχολεία στις νησιωτικές και δυσπρόσιτες περιοχές.
Στις νησιωτικές και δυσπρόσιτες περιοχές δεν πρέπει να υπάρχει περιορισμός στον ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη δημιουργία τμήματος, γιατί δεν είναι δυνατή η μετακίνηση των μαθητών σε άλλο ή από άλλο νησί ώστε να συγκεντρωθεί ο ελάχιστος αριθμός, όπως τόνισε ο Μάνος Κόνσολας.
Πρότεινε, τέλος, ότι θα πρέπει να υπάρξει διασταλτική ρύθμιση προσαρμογή σχετικά με τον αριθμό των μαθητών που φοιτούν στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια. Συγκεκριμένα, τίθεται, ως ανώτατο όριο, ο αριθμός των 10 μαθητών, ο οποίος είναι πολύ υψηλός και δυσχεραίνει την εκπαιδευτική διαδικασία. Γι αυτό, ο κ. Κόνσολας ζήτησε να υπάρχει ανοχή και μια ρύθμιση-προσαρμογή όσον αφορά στους μαθητές. Δηλαδή, ο αριθμός να ανέρχεται σε οκτώ το ανώτατο όριο και από δύο έως τέσσερις μαθητές ανά ειδικότητα, προκειμένου να λειτουργήσουν αυτά τα σχολεία τη σχολική χρονιά που έρχεται.