Ο κ. Κόνσολας επισήμανε ότι η απειλή για τον τουρισμό μας προέρχεται από δύο παράγοντες:
1ον: Την παράταση του κλίματος αβεβαιότητας και ανασφάλειας, σχετικά με την κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών της χώρας.
2ον: Τη μείωση της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού μας, που θα προκληθεί μέσα από την υπερφορολόγηση.
Ο κ. Κόνσολας τόνισε:
«Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΤΕ, οι κρατήσεις στη γερμανική αγορά παρουσίασαν το Μάρτιο μια πτώση της τάξης του 26% σε σχέση με την περασμένη χρονιά.
Η κυβέρνηση Σύριζα-ΑΝΕΛ μας κατηγορεί ότι κινδυνολογούμε, προφανώς, επειδή χρησιμοποιούμε τα στοιχεία του ΣΕΤΕ για να εκφράσουμε την ανησυχία μας.
Προφανώς, κατά τη δική τους αντίληψη, κινδυνολογούν και οι άνθρωποι του τουρισμού, αυτοί που βιώνουν το πρόβλημα και βλέπουν τα πρώτα ανησυχητικά δείγματα.
Πρόσφατα, η μεγαλύτερη εταιρεία καταγραφής και σύγκρισης των στοιχείων κρατήσεων για διακοπές και τουριστικούς προορισμούς, η TravelTainment, επιβεβαίωσε ότι υπάρχει πτώση των κρατήσεων στη γερμανική αγορά και τον Απρίλιο.
Η πτώση είναι 11% για το Ηράκλειο και 13% για τη Ρόδο, μιλάμε για δύο από τους κορυφαίους πυλώνες της τουριστικής ανάπτυξης στη χώρα μας.
Είναι σαφές ότι ο τουρισμός δεν μπορεί να συνεχίσει να αναπτύσσεται και να διατηρεί τη δυναμική του μέσα σε ένα κλίμα αστάθειας και αβεβαιότητας που εξάγεται και σε άλλες χώρες, με αρνητικές συνέπειες.
Έγινε γνωστό ότι κάποια πρακτορεία, στις κρατήσεις, επιχειρούν να επιβάλλουν στις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις και ρήτρα χρεοκοπίας.
Αυτή η εικόνα αβεβαιότητας πρέπει να τελειώσει εδώ. Είναι ευθύνη της κυβέρνησης η διαιώνισή της».
Ο Μάνος Κόνσολας επισήμανε, επίσης, ότι η υπερφορολόγηση στον τομέα του τουρισμού, όπως περιγράφεται από την αύξηση του ΦΠΑ στη διαμονή και στην εστίαση αλλά και από την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ για τα νησιά του Αιγαίου, θα επιφέρει καίριο πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα του τουριστικού μας προϊόντος.
«Η κυβέρνηση αρνείται να αγγίξει την πελατεία της, το βαθύ κράτος.
Έχει αποφασίσει, κυριευμένη από ιδεοληψίες που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα, να υιοθετήσει εισπρακτικά και υφεσιακά μέτρα που στοχεύουν ευθέως τον τουρισμό και τον καθιστούν μη ανταγωνιστικό.
Απλά και ξεκάθαρα, οφείλουμε να προειδοποιήσουμε για τις συνέπειες.
Η αύξηση του ΦΠΑ στον τουρισμό και στην εστίαση αλλά και η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου θα έχει τις εξής, άμεσες, συνέπειες μέσα σε ένα χρόνο:
– Θα ενισχύσει τις ανταγωνίστριες χώρες, αφού το τουριστικό μας προϊόν θα είναι, πλέον, ιδιαίτερα ακριβό.
– Θα μειώσει τα έσοδα αλλά και τη συμμετοχή του τουρισμού στο ΑΕΠ.
– Θα οδηγήσει σε αδιέξοδο χιλιάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, κυρίως στον τομέα του τουρισμού, που δεν διαθέτουν ρευστότητα.
– Θα προσθέσει 150 έως 200 χιλιάδες, νέους ανέργους.
Τα μέτρα υπερφορολόγησης του τουρισμού, υπακούουν σε ιδεοληπτικές αγκυλώσεις της Αριστεράς, σε μία ψευδεπίγραφη ταξική στόχευση.
Στην ελεύθερη οικονομία, η υπερφορολόγηση των επιχειρήσεων επηρεάζει ευθέως την απασχόληση.
Γιατί στην ελεύθερη οικονομία, τις θέσεις εργασίας τις δημιουργούν οι επιχειρήσεις. Με αυτά τα μέτρα θα πληγούν εργαζόμενοι, που ήδη η απασχόλησή τους έχει εποχιακό χαρακτήρα, όπως εποχιακό χαρακτήρα έχει ο τουρισμός.
Ο Σύριζα έχοντας μία, επιεικώς χαλαρή έως ανύπαρκτη σχέση με τον τουρισμό, δεν γνωρίζει, επίσης, ότι οι περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις είναι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις. Αυτές είναι οι πρώτες που θα πληρώσουν το κόστος».
Ο Επικεφαλής του Τομέα Τουρισμού της Ν.Δ χαρακτήρισε τον τουρισμό μοχλό ανάπτυξης της χώρας για την επόμενη δεκαετία και μίλησε για μια πολυκεντρική τουριστική ανάπτυξη:
– Με ένα νέο πλαίσιο που ενθαρρύνει και υποβοηθά τις επενδύσεις στον τουρισμό, με τη βελτίωση των υποδομών και τη διασύνδεση των τουριστικών προορισμών με τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
– Με τη διαφοροποίηση του τουριστικού μας προϊόντος που πρέπει να εμπλουτιστεί με νέα στοιχεία, όπως η ανάπτυξη του αστικού τουρισμού, του ιατρικού τουρισμού, του θαλάσσιου τουρισμού και του πολιτιστικού τουρισμού.
– Με το άνοιγμα σε νέες αγορές αλλά και με την προτεραιότητα σε αγορές που συνδέονται με τη μέγιστη ημερήσια δαπάνη των επισκεπτών που προέρχονται από αυτές.
– Με την αναβάθμιση, όχι μόνο υποδομών και υπηρεσιών, αλλά και της τουριστικής εκπαίδευσης. Η τουριστική ανάπτυξη συνδέεται και με το στόχο της μετατροπής της Ελλάδας σε κέντρο της πανεπιστημιακής τουριστικής εκπαίδευσης αλλά και της επαγγελματικής κατάρτισης στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου».