Εικάζεται ότι μέρος αυτής της αλλαγής θα είναι και η προσθήκη ενός ακόμα δρομολογίου προς τη Ρόδο.
Σε κάθε σχεδιασμό πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν αντικειμενικά και ορθολογικά κριτήρια.
Η Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Υπουργείου Ναυτιλίας, πριν προχωρήσει στην εισήγησή της, οφείλει να συνυπολογίσει τα πραγματικά δεδομένα και τις συνέπειες μιας τέτοιας απόφασης που είναι τα ακόλουθα:
1ον : Η διακοπή της απευθείας ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κάσου με τον Πειραιά συνιστά πλήγμα στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του νησιού. Αυτό το ένα δρομολόγιο εξυπηρετούσε τους επισκέπτες αλλά και τους κατοίκους του νησιού. Η διακοπή του θα οδηγήσει την Κάσο σε μία ιδιότυπη απομόνωση και θα προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στην τροφοδοσία του νησιού αλλά και στη μεταφορά εμπορευμάτων.
2ον : Είναι παράλογο να αναγκάζονται οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Κάσου να πηγαίνουν στη Ρόδο ή στο Ηράκλειο προκειμένου στη συνέχεια να διεκπεραιωθούν στον Πειραιά. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να παραμένουν επί πολλές ώρες στα λιμάνια της Ρόδου ή του Ηρακλείου, προκειμένου να επιβιβαστούν στο πλοίο για τον Πειραιά, πέραν της πρόσθετης οικονομικής επιβάρυνσης.
3ον : Το πρόσθετο δρομολόγιο από Κάσο προς Ρόδο, που θέλει να εντάξει στο σχεδιασμό το Υπουργείο Ναυτιλίας, δεν συνεισφέρει κάτι θετικό ούτε συνιστά βέλτιστη παρέμβαση. Αντίθετα προκαλεί νέα επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό, τη στιγμή που η κίνηση επιβατών στο υφιστάμενο δρομολόγιο από Κάσο προς Ρόδο και το αντίστροφο δεν δικαιολογεί και την προσθήκη δεύτερου.
Εάν έπρεπε να γίνει μία ορθολογική παρέμβαση, από την πλευρά του Υπουργείου Ναυτιλίας, για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού αυτή έπρεπε να κινείται σε δύο άξονες.
Στην διατήρηση της απευθείας ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κάσου με τον Πειραιά και στον καλύτερο προγραμματισμό των άλλων δρομολογίων προκειμένου να μην ταλαιπωρούνται οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του νησιού και να μειωθεί ο χρόνος αναμονής για αυτούς στα λιμάνια.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κάσου και αν στις προθέσεις του Υπουργείου είναι η κατάργηση της απευθείας ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με τον Πειραιά.
2. Εάν προτίθεται να διατηρήσει το υφιστάμενο καθεστώς των δρομολογίων και να λάβει υπόψιν του τα αντικειμενικά και ορθολογικά κριτήρια που επιβάλουν κάτι τέτοιο.
3. Εάν στο σχεδιασμό του Υπουργείου είναι να προσαρμοστεί η τιμολογιακή πολιτική του εισιτηρίου στα δρομολόγια που υπάρχει ανταπόκριση προς Πειραιά. Το κόστος να είναι το ίδιο με το κόστος του εισιτηρίου στο απευθείας δρομολόγιο προς τον Πειραιά.
Ο Ερωτών Βουλευτής