Τους στρατηγικούς στόχους της προγραμματικής πρότασης της Νέας Δημοκρατίας για τον Τουρισμό, ανέλυσε κατά την ομιλία του στην 4η Ετήσια Διάσκεψη της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών, ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας.


«Το Κράτος δεν μπορεί να στραγγαλίζει την ανάπτυξη, να λειτουργεί παρασιτικά και ετεροβαρώς εις βάρος της ιδιωτικής οικονομίας και της πραγματικής και ουσιαστικής έννοιας του δημοσίου συμφέροντος», τόνισε ο κ. Κόνσολας αναφέροντας ότι τα δύο χρόνια το τουριστικό προϊόν, αλλά και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, έχουν επιβαρυνθεί με νέους φόρους που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητά τους.
«Το τουριστικό μας προϊόν με αυτές τις επιβαρύνσεις γίνεται πιο ακριβό και χάνει ως προς την ανταγωνιστικότητά του.
Ποιος αλήθεια πιστεύει ότι ο τουρισμός μας μπορεί να συνεχίσει να είναι ανταγωνιστικός και να αυξάνει τα έσοδα του, μέσα σε ένα ασφυκτικό πλαίσιο υπερφορολόγησης;», επισήμανε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στην υπονόμευση κάθε επενδυτικής προσπάθειας ή πρωτοβουλίας στον τομέα του τουρισμού.
Ανέφερε ότι στο 80% της χώρας υπάρχουν απαγορεύσεις για την υλοποίηση επενδύσεων στον τουρισμό και η χωροθέτηση τουριστικών εγκαταστάσεων, εφόσον δεν υπάρχει Ειδικό Χωροταξικό για τον Τουρισμό, εξαρτάται από τη συνάφειά τους με τα Περιφερειακά Χωροταξικά, η οποία δεν είναι δεδομένη, καθώς τα πλαίσια ανάγονται στο μακρινό 2003, ενώ δεν υπάρχουν ευέλικτες διαδικασίες για την αδειοδότηση επενδύσεων στον τουρισμό.
Ο κ. Κόνσολας έθεσε στρατηγικούς στόχους της προγραμματικής πρότασης της Νέας Δημοκρατίας για την τουριστική ανάπτυξη:
• Αποκλιμάκωση και μείωση των φόρων με τρεις άμεσες παρεμβάσεις σε πρώτη φάση: την κατάργηση του τέλους διανυκτέρευσης, τη μείωση του φορολογικού συντελεστή για τις επιχειρήσεις στο 20% εντός μιας διετίας και τη μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30%.
• Αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό με γραμμικό αλλά κυρίως βιώσιμο χαρακτήρα σε βάθος χρόνου, μέσα από την προσέλκυση επισκεπτών υψηλού εισοδήματος και από την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Επίσης, με επενδύσεις μεγάλης κλίμακας στη λογική των σύνθετων τουριστικών εγκαταστάσεων και με το άνοιγμα στην αναδυόμενη αγορά της Ασίας αλλά και σε νέες αγορές.
• Προσέλκυση και ενίσχυση επενδυτικών πρωτοβουλιών με ένα νέο χωροταξικό για τον τουρισμό και στόχο οι επενδύσεις το 2024 να αγγίζουν το 20% του ΑΕΠ, για να επενδυθούν 20 δισεκατομμύρια ευρώ στον τομέα του τουρισμού.
• Νέο μοντέλο προβολής και προώθησης του τουρισμού στο οποίο θα υπάρχει τριμερής συμμετοχή (Κράτος, αυτοδιοίκηση και ιδιωτική πρωτοβουλία). Το μοντέλο αυτό μπορεί να αξιοποιήσει την εμπειρία του ΕΟΤ αλλά και να αποκτήσει πολλαπλασιαστική ισχύ. Η Δημιουργία Κεντρικού Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού με τη συμμετοχή Κράτους, ΣΕΤΕ και ιδιωτών, θα μπορεί να αναλάβει την προβολή και την προώθηση του τουριστικού προϊόντος, παράλληλα με τη σύσταση Οργανισμών Διαχείρισης Προορισμού τόσο σε περιφερειακό όσο και σε τοπικό επίπεδο με τη συμμετοχή της αυτοδιοίκησης και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
• Διαφοροποίηση του τουριστικού μας προϊόντος, στην κατεύθυνση της δημιουργίας προστιθέμενης αξίας με τη μετεξέλιξη του all inclusive και την ανάπτυξη μορφών τουρισμού για τους οποίους μέχρι σήμερα δεν υπήρχε στρατηγικός σχεδιασμός και πρόταξη, όπως ο αστικός τουρισμός, ο τουρισμό υγείας και ο συνεδριακός τουρισμός.
• Η Ελλάδα κέντρο τουριστικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου μάθησης, με βαθιές αλλαγές και τολμηρές μεταρρυθμίσεις. Θα πρέπει να αναμορφωθούν και να εκσυγχρονιστούν τα προγράμματα τουριστικών σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά και να δημιουργηθούν μη κρατικά πανεπιστήμια με προγράμματα τουριστικών σπουδών και παράλληλα αγγλόφωνα τμήματα.
Τέλος, ο κ. Κόνσολας, έδωσε, για μία ακόμα φορά, έμφαση στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και της κρουαζιέρας με στρατηγικό στόχο τη μετατροπή της Ελλάδας σε Hub της Ανατολικής Μεσογείου.
Τόνισε ότι θα πρέπει να αποσυνδεθούμε από την εικόνα που μας συνδέει με τη Τουρκία, ως προορισμό κρουαζιέρας και να κινηθούμε αυτόνομα και αυτοδύναμα. Ο στόχος μας πρέπει να είναι 5.000 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων (με ένα μεγάλο μέρος να αποτελείται από κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς), 500.000 επιβάτες μέσω Homeporting, 6.500.000 επιβάτες Transit και 800 εκ. ευρώ έσοδα.
Θα πρέπει να αναπτυχθούν οι υποδομές στα λιμάνια αυτά για να μπορούν να εξυπηρετήσουν κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς. Η ανάπτυξη αυτών των υποδομών μπορεί να γίνει από τις εταιρείες κρουαζιέρας με σύμβαση παραχώρησης από το ελληνικό δημόσιο.
Επιπλέον, θα πρέπει να βελτιωθεί το δίκτυο των αερομεταφορών στη χώρα μας για να διευκολύνεται η πρόσβαση. Το παραπάνω, μπορεί να πραγματοποιηθεί με την άρση των φορολογικών αντικινήτρων για την κρουαζιέρα, την ενίσχυση του προσωπικού και των ηλεκτρονικών υποδομών των προξενείων μας στις χώρες εκτός Σένγκεν για την παροχή βίζας και την διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων σε νησιά που αποτελούν προορισμούς κρουαζιέρας.