Οι πίνακες διοριστέων της ως άνω προκήρυξης δημοσιεύθηκαν στο ΦΕΚ το
έτος 2010, με αποτέλεσμα οι εν λόγω προσλήψεις να υπαχθούν στην αναστολή προσλήψεων του δημόσιου
τομέα, σε εφαρμογή των διατάξεων του Ν.3833/2010 περί προστασίας της εθνικής οικονομίας επείγοντα
μέτρα για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης.
Στη συνέχεια, εκδόθηκε ο Ν. 3899/2010 «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του προγράμματος
στήριξης της ελληνικής οικονομίας» και με το άρθρο 12 αυτού προβλέφθηκε η πρόσληψη από το ΙΚΑ των
επιτυχόντων σε διαγωνισμό που είχε προκηρυχθεί από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού
(ΑΣΕΠ) με την προκήρυξη 9Κ/2008 για την πρόσληψη τακτικού προσωπικού στην ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ
ΕΛΛΑΔΟΣ.
Πρόσφατα δημοσιεύτηκαν οκτώ αποφάσεις Διοικητικού Εφετείου Αθηνών (Ακυρωτικός
Σχηματισμός), σύμφωνα με τις οποίες κρίθηκε αντισυνταγματική η νομοθετική ρύθμιση κατά την οποία οι
επιτυχόντες της προκήρυξης 9Κ/2008 μεταφέρθηκαν (διορίστηκαν) αντί της ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ για την
οποία και προορίζονταν εξ αρχής, στο ΙΚΑ και ακυρώθηκαν οι διορισμοί τους.
Επισημαίνεται, ότι στη δίκη που διεξήχθη δεν αποδείχθηκε από το ΙΚΑ, ότι η μετακίνηση σε αυτό
των επιτυχόντων της μεταγενέστερης 9Κ/2008 προκήρυξης ΑΣΕΠ που αφορούσε την Α.Τ.Ε., δεν
δημιούργησε πρόβλημα στην απορρόφηση εκ μέρους του ΙΚΑ των επιτυχόντων που το αφορούσαν, της
προγενέστερης 8Κ/2008.
Επίσης, το ΙΚΑ ισχυρίζεται ότι χρειάζεται τους διοριστέους της προκήρυξης 8Κ/2008, πλην όμως
αναμένει τη σχετική έγκριση προκειμένου να προβεί στην ολοκλήρωση των διορισμών τους, δεδομένου, ότι
οι επιτυχόντες επιλέγησαν με αξιοκρατικά και σαφή κριτήρια που είχαν τεθεί μέσω ΑΣΕΠ, σύμφωνα με
συγκεκριμένες ικανότητες, δεξιότητες, προσόντα και εμπειρία, σε συνάρτηση με τον προγραμματισμό
οργανικών κενών στο ΙΚΑ, εν γένει, όπως αυτά είχαν προκύψει με τα δεδομένα του οργανισμού από το
2007, και υπήρχε έγκριση για την προκήρυξη αυτών των κενών θέσεων, όπως ο νόμος προβλέπει.
Μέχρι σήμερα, παραμένουν σε εκκρεμότητα οι διορισμοί των επιτυχόντων των κατηγοριών ΠΕ και
ΔΕ, καθώς εκείνοι της κατηγορίας ΤΕ είχαν ήδη προλάβει και τοποθετηθεί, εργαζόμενοι πλέον στις κατά
τόπους υπηρεσίες του ΙΚΑ από το 2009. Οι υπόλοιποι επιτυχόντες δεν στάθηκε δυνατόν να
απορροφηθούν, όπως συμβαίνει σταδιακά με επιτυχόντες άλλων προκηρύξεων ΑΣΕΠ, καθώς μεσολάβησε η
μετακίνηση στο ΙΚΑ των διοριστέων στην Αγροτική Τράπεζα εξαιτίας και της καταργηθείσας ως
αντισυνταγματικής πλέον διάταξης του Ν. 3899/10.
Με δεδομένα ότι:
1. Υφίσταται υπερβολικός φόρτος εργασίας των υπηρεσιών του ΙΚΑ, με αποτέλεσμα την
μακρόχρονη αναμονή εξυπηρέτησης των ασφαλιζόμενων και συνταξιούχων του φορέα πολιτών.
2. Από τον προγραμματισμό του 2007 και το κύμα συνταξιοδότησης των εργαζομένων στο φορέα,
ιδίως, τα δύο τελευταία έτη οι κενές οργανικές θέσεις του ΙΚΑ έχουν τουλάχιστον τριαντακονταπλασιαστεί.
3. Για τις θέσεις που προβλέπονταν για τους διοριστέους της 8Κ/2008 οι πιστώσεις για τη
μισθοδοσία τους, δεν έχουν διατεθεί και διατηρούνται σ
να με βεβαίωση που έχει χορηγηθεί από το Υπουργείο Απασχόλησης.
4. O Διοικητής του φορέα επανειλημμένως έχει δηλώσει, προφορικά αλλά και γραπτά με
υπομνήματα, ότι υπάρχει ανάγκη αντιμετώπισης της υποστελέχωσης και της στήριξης που χρήζει για να
αντεπεξέλθει στην εφαρμογή των πολιτικών και στόχων που έχουν τεθεί στο ΙΚΑ, καθώς και της
παραγράφου 5 του άρθρου 95 του Συντάγματος, σύμφωνα με το οποίο οι διοίκηση υποχρεούται να
συμμορφώνεται με τις δικαστικές αποφάσεις και ιδίως τις ακυρωτικές αποφάσεις των διοικητικών
δικαστηρίων που είναι άμεσα εκτελεστές.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί :
Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν από κοινού τα συναρμόδια υπουργεία, ώστε να δοθεί νομικώς
αποδεκτή λύση για την οριστική τοποθέτηση στις κατά τόπους υπηρεσίες ΙΚΑ αφενός των υπολοίπων
διοριστέων της 8Κ, αλλά και όσων υπαλλήλων τις προκήρυξης 9Κ προβλέπεται να απομακρυνθούν σε
εφαρμογή της δικαστικής απόφασης;