Στην εκτίμηση ότι η κυβέρνηση δημιουργεί ένα άκρως προβληματικό σχέδιο στις εξετάσεις για την απόκτηση αδειών οδήγησης, προέβη ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάνος Κόνσολας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην Ολομέλεια της Βουλής για το σχετικό νομοσχέδιο.

Τόνισε ότι ένα νομοσχέδιο, που αποτελείται από 25 άρθρα, αλλά η εφαρμογή του απαιτεί την έκδοση 27 διαφορετικών νομοθετικών πράξεων που περιλαμβάνουν Προεδρικά Διατάγματα και Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, είναι δεδομένο ότι δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποθετικά λύνει.

Ο κ. Κόνσολας επέκρινε την κυβέρνηση για την έλλειψη διαλόγου με τους εμπλεκόμενους φορείς, αλλά και τη συμπεριφορά του αρμόδιου Υπουργού απέναντι στους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης, επισημαίνοντας ότι ο Υπουργός έδειξε  δυσαρέσκεια στην αντίθετη άποψη και στη διαμαρτυρία.

Ο Μάνος Κόνσολας επισήμανε ότι:

– Η διάταξη με την οποία προβλέπεται η μετακίνηση των υποψηφίων οδηγών, μαζί με τους εξεταστές και τα οχήματά τους, προφανώς, αγνοεί τις ιδιαιτερότητες νησιωτικών περιοχών και επιδεικνύει αδιαφορία για το οικονομικό κόστος της μετακίνησης των εξεταζομένων.

– Η διάταξη που αποκλείει τον εκπαιδευτή από τις εξετάσεις, εμπεριέχει κινδύνους και ζητήματα ασφαλείας αφού ένας υποψήφιος οδηγός, δεν έχει την ανάλογη εμπειρία στην οδηγική συμπεριφορά και την πλήρη εξοικείωση με το όχημα για να αντιδράσει εγκαίρως σε οποιαδήποτε κατάσταση έκτακτης ανάγκης προκύψει κατά την εξέταση του.

– Το νομοσχέδιο προβλέπει τη δημιουργία ειδικά διαμορφωμένων χώρων, δηλαδή, ειδικές πίστες για τη διενέργεια των ειδικών δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών, όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης, χωρίς καμία διάταξη για τη χωροθέτηση, το σχεδιασμό και τον τρόπο χρηματοδότησης για την κατασκευή αυτών των χώρων.

Ο Μάνος Κόνσολας τόνισε ότι οι εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών είναι ήδη στον αέρα, μετά την αποχή που κήρυξαν οι υπάλληλοι των Περιφερειών της χώρας, που είναι ενταγμένοι στα Μητρώα Εξεταστών υποψηφίων οδηγών.

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου επανέφερε, επίσης, την πρόταση που είχε καταθέσει με Ερώτησή του στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και στον Υπουργό Παιδείας στις 8 Μαρτίου 2017, για μια συνολική αλλαγή και επαναθεώρηση του πλαισίου κυκλοφοριακής αγωγής και εκπαίδευσης στην Ελλάδα με τη μετάβαση από το δίπλωμα οδήγησης στο δίπλωμα κινητικότητας.

Το σκεπτικό αυτής της πρότασης είναι ότι η εκπαίδευση δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στην απόκτηση διπλώματος οδήγησης, αλλά πρέπει να περιλαμβάνει συνολικά το πλαίσιο της κινητικότητας, να αφορά στις μετακινήσεις, τη δημόσια συγκοινωνία, το ποδήλατο, το αστικό περιβάλλον, τους πεζούς.

Οι απαντήσεις των Υπουργείων δεν ήταν συγκεκριμένες και η πρόταση δεν συμπεριλήφθηκε στις διατάξεις του Νομοσχεδίου. Από τη μία, στο Υπουργείο Υποδομών συζητούν αυτή την πρόταση και από την άλλη στο Υπουργείο Παιδείας μεταθέτουν το ζήτημα στις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις..

Παράλληλα, τόνισε ότι όλο το πλαίσιο για τη διαδικασία αδειών οδήγησης πρέπει να είναι ενταγμένο σε ένα Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια, που έχει συζητηθεί στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και έχει κατατεθεί και από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.