Προσπαθεί να αμβλύνει τη φθορά που έχει υποστεί από τη διάψευση των προσδοκιών που η ίδια έθεσε το προηγούμενο διάστημα.
 
Φυσικά, το παράλληλο πρόγραμμα δεν συναγωνίζεται την πρώτη και μεγάλη «επιτυχία» του κ. Τσίπρα, το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης.
Αλήθεια πόσοι το θυμάστε;
 
Πόσοι από εσάς είστε διατεθειμένοι να ζητήσετε μια συγνώμη στους Έλληνες πολίτες για τα ψέματα και τις ανεδαφικές υποσχέσεις με τις οποίες υφαρπάξατε την ψήφο του για να φέρετε και να υπογράψετε το πιο επώδυνο μνημόνιο;», επισήμανε στην ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για το παράλληλο πρόγραμμα της κυβέρνησης ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας.
 
Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο ο κ. Κόνσολας τόνισε:
 
«Το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα είναι ένα περιφερόμενο νομοσχέδιο, κάθε Υπουργός μπορεί να προσθέσει σε αυτό μια τροπολογία, να τακτοποιήσει και να ικανοποιήσει κομματικούς φίλους.
 
Το καταθέσατε και το αποσύρατε τον Δεκέμβριο, επειδή δεν ήταν κοστολογημένο και από τα 120 άρθρα που είχατε αρχικά, αποσύρατε τα 42.
 
Στο νομοσχέδιο κατατέθηκαν δεκάδες τροπολογίες και δεν γνωρίζω αν θα υπάρξει και συνέχεια σε αυτό τον ευτελισμό της κοινοβουλευτικής διαδικασίας.
 
Το νομοσχέδιο που φέρατε αποτελεί συρραφή είτε πελατειακών διατάξεων είτε διευθετήσεων και διαδικαστικού χαρακτήρα ρυθμίσεων που ισχύουν ήδη με βάση υπουργικές αποφάσεις της προηγούμενης κυβέρνησης.
 
Στο νομοσχέδιο υπάρχουν και μνημονιακές υποχρεώσεις που εσείς τις βαφτίζεται ως «παράλληλο πρόγραμμα».
 
Λέτε ότι θεσπίζετε την υγειονομική κάλυψη των ανασφάλιστων πολιτών και των ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
 
Στην ουσία δίνετε νομοθετική μορφή σε δύο υπουργικές αποφάσεις των κυβερνήσεων Σαμαρά, με τις οποίες δινόταν η δυνατότητα νοσοκομειακής φροντίδας και φαρμακευτικής περίθαλψης στους ανασφάλιστους.
 
Ακόμα και όλα τα επείγοντα περιστατικά που αφορούσαν πρόσφυγες ή παράνομους μετανάστες αντιμετωπίζονταν από τα δημόσια νοσοκομεία.
 
Να σας θυμίσω ότι οι υπουργικές αυτές αποφάσεις τέθηκαν σε ισχύ το 2014 και στηρίχθηκαν από το πλεόνασμα που προήλθε από την ορθολογική και αποτελεσματική δημοσιονομική διαχείριση της κυβέρνησης Σαμαρά.
 
Γιατί εμείς ό, τι κάναμε ήταν κοστολογημένο, στηριζόταν σε ρεαλιστική βάση.
 
Στην αγωνία σας όμως να έρθετε και να νομοθετήσετε παραβιάζοντας ανοιχτές θύρες, έρχεστε και υποτιμάται κινδύνους, επιβαρύνοντας τον κρατικό προϋπολογισμό.
 
Αναφέρομαι στο άρθρο 56, η εφαρμογή του οποίου θα δώσει τη δυνατότητα σε ασθενείς από γειτονικές χώρες να κάνουν στα νοσοκομεία μας επεμβάσεις, υψηλού κόστους θεραπείας, αλλά και να προμηθεύονται ακριβά φάρμακα, τα οποία μπορούν φυσικά να εμπορεύονται ή να μεταπωλούν στο εξωτερικό ή στις χώρες τους.
 
Για να μην αναφερθώ στην τροπολογία που σχετίζεται με την επιχορήγηση των δομών δημόσιας υγείας από τους Δήμους.
 
Τους Δήμους που λειτουργούν ήδη οριακά, αφού πολλοί από αυτούς βρίσκονται σε δεινή οικονομική θέση.
 
Η κυβέρνηση προσπαθεί να μετακυλήσει τις δικές της ευθύνες στους δήμους.
 
Τους εκχωρεί, έστω και δυνητικά μια αρμοδιότητα, χωρίς όμως να τους εκχωρεί και τους αντίστοιχους πόρους».
 
Αναφερόμενος στο θέμα της θέσπισης κινήτρων για να επιλέγουν να υπηρετούν γιατροί σε νησιωτικές και δυσπρόσιτες περιοχές ο Μάνος Κόνσολας επισήμανε:
 
«Έχω καταθέσει στον κύριο Υπουργό της Υγείας συγκεκριμένες προτάσεις και ένα πλαίσιο κινήτρων που πρέπει να θεσπίσει η Πολιτεία για να επιλέγουν οι γιατροί να υπηρετήσουν σε δομές δημόσιας υγείας σε παραμεθόριες και νησιωτικές περιοχές.
 
Έχω ζητήσει, παράλληλα, από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής για να συζητηθούν οι συγκεκριμένες προτάσεις με τη συμμετοχή και εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης και των επιστημονικών φορέων.
 
Περιμένω να υπάρξει η πρέπουσα ανταπόκριση και προσοχή.
 
Προβληματική είναι μία ακόμη διάταξη στο άρθρο 58 στην παράγραφο 3, στην οποία αναφέρεται ότι σε θέσεις ειδικευμένων γιατρών στο ΕΣΥ που προκηρύσσονται μέχρι 31.12.2017 δεν μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα γιατροί που υπηρετούν σε άλλη θέση ιατρού του ΕΣΥ, εκτός αν παραιτηθούν από τη συγκεκριμένη θέση.
 
Εξαιτίας αυτής της πρόβλεψης, δεν μπορούν να γίνουν διευθυντές στο ΕΣΥ γιατροί που υπηρετούν για μια δεκαπενταετία σε δημόσιο νοσοκομείο. Μπορούν, όμως, να θέσουν υποψηφιότητα και να πάρουν θέση στρατιωτικοί γιατροί, γιατροί από άλλες δομές, γιατροί από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή γιατροί από τρίτες χώρες.
 
Κύριε Υπουργέ, πιστεύω ότι πρέπει να επανεξετάσετε αυτή τη συγκεκριμένη ρύθμιση. Θα έπρεπε να αποσυρθεί».