Το μεταναστευτικό εξελίσσεται σε κορυφαίο πρόβλημα της χώρας, γεγονός που ενισχύεται από τις πολλαπλές αστοχίες και τους διαρκείς αυτοσχεδιασμούς της κυβέρνησης.
Η κυβέρνηση δεν μπορεί να οχυρώνεται πίσω από το επιχείρημα ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν διαθέτει ενιαία πολιτική αντιμετώπισης του προβλήματος, ιδιαίτερα όταν ο κ. Πρωθυπουργός μετατρέπει την Ελλάδα σε αποθήκη ψυχών και υπονομεύει την κοινή απαίτηση όλων για αναλογική κατανομή των προσφύγων σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η πρόσφατη εξέλιξη, με τον κ. Πρωθυπουργό να αποδέχεται την εγκατάσταση 50.000 προσφύγων στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης και χωρίς να τεθούν δεσμευτικά όρια για την αναλογική κατανομή προσφύγων στις άλλες χώρες, εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους.
Πολύ περισσότερο όταν όλοι γνωρίζουν ότι είναι φύσει αδύνατον να περιοριστεί αυτός ο αριθμός στις 50.000, αφού τόσοι περίπου μπορούν να έρθουν σε μία μόλις εβδομάδα στη χώρα μας.
Η κυβέρνηση δεν αντιλαμβάνεται τον κίνδυνο να εγκλωβιστούν στην Ελλάδα χιλιάδες προσφύγων, αφού είναι ορατός ο κίνδυνος να κλείσουν τα σύνορά τους άλλες χώρες, ενώ δεν έχει θεσμοθετηθεί ενιαία ευρωπαϊκή πολιτική ασύλου ούτε και οι διαδικασίες για την ταχεία και αναλογική κατανομή προσφύγων σε άλλες χώρες.
Η κυβέρνηση έχει εγκαταλείψει, επίσης, και την άμεση επαναπροώθηση όσων δεν θεωρούνται πρόσφυγες και δεν απολαμβάνουν προστασίας, υποτιμώντας το πρόβλημα, αλλά και τους κινδύνους.
Προκαλεί, επίσης εντύπωση η εμμονή της κυβέρνησης να δημιουργήσει hot spot μόνο στα νησιά, και μάλιστα σε νησιά που αποτελούν κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς, όπως λ.χ. η Κως, και όχι και στην ηπειρωτική χώρα .
Ιδιαίτερα, μάλιστα, όταν υπάρχουν ήδη αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό και στην τοπική οικονομία και κυρίως όταν αποδείχθηκε στην πράξη ότι είναι αδύνατη η διαχείριση του προβλήματος στα νησιά και η ταχεία διεκπεραίωση της διαδικασίας της ταυτοποίησης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η πόλη της Κω, με πληθυσμό 19.000 κατοίκων, έφτασε να έχει το καλοκαίρι 10.000 πρόσφυγες και παράνομους μετανάστες.
Η δέσμευση της κυβέρνησης ότι τα hot spot στα νησιά θα έχουν συνολική χωρητικότητα 7.000 ατόμων, στερείται σοβαρότητας και ρεαλισμού. Όπως αποδείχθηκε και στη Μυτιλήνη, θα μετατραπούν σε πόλο έλξης και ανεξέλεγκτους χώρους παραμονής προσφύγων και παράνομων μεταναστών με παντελή αδυναμία διαχείρισης του προβλήματος και διαρκείς εντάσεις.
Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση παρακολουθεί παθητικά, την αναβάθμιση του ρόλου της Τουρκίας, που έχει σαφείς και συγκεκριμένες ευθύνες για την ανεξέλεγκτη είσοδο προσφύγων και παράνομων μεταναστών σε ευρωπαϊκό έδαφος. Δεν έχει αναδείξει επαρκώς το ζήτημα σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε ό,τι αφορά στην άρνηση της Τουρκίας να εφαρμόσει τη συμφωνία επαναπροώθησης.
Η κυβέρνηση δεν αντιλαμβάνεται ότι θα έπρεπε οι προσπάθειές της να είχαν στραφεί στην άσκηση πίεσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τη δημιουργία κέντρων καταγραφής και παροχής ασύλου σε τρίτες χώρες, όπως η Τουρκία, προκειμένου οι πρόσφυγες να ταξιδεύουν νόμιμα στις χώρες που θα φιλοξενηθούν και να μην αναγκάζονται να διακινδυνεύουν τη ζωή τους και να μετατρέπονται σε θύματα των κυκλωμάτων διακίνησης.
Κατόπιν των ανωτέρω
Επερωτώνται οι Κύριοι Υπουργοί
1. Με ποιο σκεπτικό ανέλαβε η κυβέρνηση τη δέσμευση για την παραμονή 50.000 προσφύγων στην Ελλάδα; Δεν αντιλαμβάνεται ότι η μονομερής και παράλογή αυτή κίνηση, ουσιαστικά, υπονομεύει το στόχο της αναλογικής κατανομής προσφύγων σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. και μετατρέπει την Ελλάδα σε αποθήκη ψυχών;
2. Έχει αντιληφθεί η κυβέρνηση τον κίνδυνο να εγκλωβιστεί ένας τεράστιος αριθμός προσφύγων και παράνομων μεταναστών στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, τη στιγμή που είναι ορατός ο κίνδυνος συνοριακών ελέγχων και περιορισμών στη μετακίνησή τους από ορισμένες χώρες;
3. Είναι δυνατόν να εμμένει στη δημιουργία hot spot μόνον σε νησιά που αποτελούν τουριστικούς προορισμούς; Δεν αντιλαμβάνεται τις αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό και στην οικονομία; Με ποια εχέγγυα μιλά για hot spot συνολικής χωρητικότητας 7.000 ατόμων, όταν τόσοι έρχονται σε μία μόλις ημέρα ή και σε λίγες ώρες;
4. Ποια είναι η θέση της κυβέρνησης για όσους εισέρχονται παράνομα στη χώρα και δεν έχουν την ιδιότητα του πρόσφυγα; Πρέπει να επαναπροωθούνται άμεσα και γιατί δεν έχει διεκδικήσει επιτάχυνση των συγκεκριμένων διαδικασιών;
5. Ποιες πρωτοβουλίες προτίθεται να αναλάβει η κυβέρνηση:
α) Για τον προσδιορισμό του αριθμού και των διαδικασιών για την αναλογική κατανομή προσφύγων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και πως εννοεί ακριβώς την αναλογική κατανομή;
β) Για τη δημιουργία κέντρων καταγραφής και κατανομής προσφύγων σε τρίτες χώρες, όπως η Τουρκία, προκειμένου να σταματήσει η ανεξέλεγκτη ροή προς τα ελληνικά νησιά;
γ) Για την εφαρμογή από την Τουρκία της συμφωνίας επανεισδοχής παράνομων μεταναστών;
6. Ποιος είναι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για τα κέντρα παραμονής ή και καταγραφής προσφύγων και παράνομων μεταναστών; Σε ποιες ακριβώς περιοχές θα δημιουργηθούν, ποια θα είναι η χωρητικότητά τους και με ποιους πόρους θα καλυφθούν οι δαπάνες για τη δημιουργία των σχετικών υποδομών και η λειτουργία τους;
Οι Επερετώντες Βουλευτές
Α/Α ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
1.Κόνσολας Μάνος Βουλευτής Ν. Δωδεκανήσου
2.Κυριαζίδης Δημήτρης Βουλευτής Ν. Δράμας
3.Αθανασίου Χαράλαμπος Βουλευτής Ν. Λέσβου
4.Μηταράκης Παναγιώτης Βουλευτής Ν. Χίου
5.Τασούλας Κωνσταντίνος Βουλευτής Ν. Ιωαννίνων
6.Καλαφάτης Σταύρος Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης
7.Βορίδης Μάκης Βουλευτής Αττικής
8.Δημοσχάκης Αναστάσιος Βουλευτής Ν. Έβρου
9.Κικίλιας Βασίλειος Βουλευτής Α΄ Αθηνών
10.Κουμουτσάκος Γιώργος Βουλευτής Β΄ Αθηνών
11.Βούλτεψη Σοφία Βουλευτής Αττικής
12.Ράπτη Ελένη Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης
13.Καββαδάς Αθανάσιος Βουλευτής Ν. Λευκάδας
14.Βλάχος Γεώργιος Βουλευτής Αττικής
15.Κεφαλογιάννης Γιάννης Βουλευτής Ν. Ρεθύμνης
16.Δήμας Χρήστος Βουλευτής Ν. Κορινθίας
17.Στύλιος Γιώργος Βουλευτής Ν. ʼρτας
18.Καραμανλή ʼννα Βουλευτής Α΄ Αθηνών
19.Φορτσάκης Θεόδωρος Βουλευτής Επικρατείας
20.Κατσαφάδος Κώστας Βουλευτής Πειραιώς