Ο κ.Κόνσολας αναφέρθηκε στο θέμα των μεταγραφών των φοιτητών, που απειλεί τη βιωσιμότητα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ζητώντας να δοθούν κίνητρα για την παραμονή φοιτητών σε αυτό.
Επίσης αναφέρθηκε στην ανάγκη επανασχεδιασμού της Ανώτατης Εκπαίδευσης στο θέμα των τουριστικών σπουδών. Πρότεινε μάλιστα τη σύγκλιση της Επιτροπής αποκλειστικά με αυτό το θέμα και με τη συμμετοχή του Συμβουλίου Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης.
Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, απευθυνόμενος στον Υπουργό Παιδείας κ.Λοβέρδο, τόνισε:
«Τα περιφερειακά Πανεπιστήμια πρέπει να μείνουν όρθια.
Το πανεπιστήμιο Αιγαίου, κ. Υπουργέ και κύριε Πρόεδρε, είναι ένα από τα μεγάλα Πανεπιστήμια της χώρας σε μια περιοχή στο νοτιοανατολικότερο άκρο της Ευρώπης, τις εσχατιάς της χώρας, όταν απέναντί μας έχει ένα Πανεπιστημίου Αιγαίου η γείτονα Τουρκία, με πάνω από 70.000 φοιτητές και δυστυχώς τώρα, με την εφαρμογή του νόμου 4264/2014 το δικό μας Πανεπιστήμιο Αιγαίου θα συμβεί να έχει, κατά το ήμισυ περίπου, λιγότερους φοιτητές από την Ακαδημαϊκή χρονιά που διανύσαμε.
Διερωτάστε τι θα συμβεί στις τοπικές κοινωνίες; Τι θα συμβεί στην Ακαδημαϊκή Κοινότητα; Τι θα συμβεί στη βιωσιμότητα των Τμημάτων αυτών; ʼρα, πιστεύω μέλημα του Υπουργείου κύριε Υπουργέ, σήμερα είναι, αφού έχουμε ως δεδομένο την ανακοίνωση του Υπουργού ότι πάμε για εφαρμογή του νόμου, πρώτον, να δώσουμε κίνητρα για αυτή τη χρονιά ώστε κάποια από τα παιδιά να μη μετακινηθούν, κίνητρα στέγασης, κίνητρα σίτισης, κίνητρα μετακίνησης ώστε να διατηρηθούν στις έδρες των Πανεπιστημίων και δεύτερον να προχωρήσουν πολύ σύντομα, για τη φετινή χρονιά, την εξ αποστάσεως διδασκαλία, που εφαρμόζεται πολύ σωστά κύριε Πρόεδρε στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στα Μεταπτυχιακά Τμήματα και στην Ρόδο και στη Χίο και στη Σάμο και στις Σύρο, αλλά και στη Μυτιλήνη.
Επομένως, να προλάβουμε να απεμπολήσουμε την προοπτική να κλείσουν κάποια Τμήματα του Πανεπιστημίουμας. Επίσης να ξεκινήσει άμεσα η συζήτηση και στο Συμβούλιο Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης που δεν έχει συγκληθεί ακόμα, αλλά καιπαράλληλα να συζητηθεί και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ώστε στη συνέχεια να κατατεθούν προτάσεις από όλες τις πτέρυγες της Βουλής, για τα ζητήματα που αφορούν την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,Ως παράδειγμαπου μπορούμε να πούμε είναι ότι δεν είναι δυνατόν σήμερα η χώρα μας, η μοναδική χώρα στην Ευρώπη, να μην έχει Ανώτατη Εκπαίδευση σε σπουδές Τουρισμούκαιεπίσηςνα μιλάμε για το αν θα μπορεί να εφαρμοσθεί η εξ αποστάσεως διδασκαλία, όταν το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο λειτουργεί εξόχως θετικά.
ʼρα, παραδείγματα υπάρχουν και νομίζω ότι στο επόμενο διάστημα πρέπει να δούμε αυτούς τους προβληματισμούς, να παίρνουν σάρκα και οστά».