Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου επισημαίνει ότι το ΑΕΠ στο Ν. Αιγαίο και στα Δωδεκάνησα, δεν αποτελεί κριτήριο ούτε αποτυπώνει την πραγματικότητα αφού υπάρχουν νησιά με σοβαρά κοινωνικά προβλήματα και υψηλή ανεργία.
 
Επικαλείται το παράδειγμα της Καλύμνου, με την υψηλή ανεργία, το πλήθος των δικαιούχων προνοιακών επιδομάτων αλλά και ένα νέο μεταναστευτικό ρεύμα, που οδηγεί πολλούς Καλύμνιους να φεύγουν από το νησί τους σε αναζήτηση εργασίας αλλά και μιας καλύτερης προοπτικής.
 
Σε δήλωσή του ο κ. Κόνσολας επισημαίνει:
 
«Οι αριθμοί δεν λένε πάντα την αλήθεια. Το σχετικά υψηλό ΑΕΠ στο Ν. Αιγαίο και στα Δωδεκάνησα, όπως επισήμανα και στον κ. Υπουργό, είναι ένας μύθος.
 
Δεν έχει οριζόντια αποτύπωση και εφαρμογή. Οφείλεται σε 2-3 νησιά ενώ στα υπόλοιπα υπάρχουν τεράστια οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, άνθρωποι που δίνουν αγώνα επιβίωσης.
 
Όταν θεσπίστηκε η καταβολή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, πετύχαμε να συμπεριληφθεί η ρύθμιση για την πιλοτική εφαρμογή του στις μειονεκτικές, ορεινές και νησιωτικές περιοχές.
 
Η πιλοτική εφαρμογή θα ξεκινήσει σε ένα μήνα, ενώ από το Μάρτιο θα επεκταθεί σε όλη τη χώρα.
 
Θεωρώ ότι η Κάλυμνος μπορεί να είναι ο Δήμος του Ν. Αιγαίου, στον οποίο μπορεί να εφαρμοστεί πιλοτικά το μέτρο της καταβολής του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος για το προσεχές εξάμηνο. Υπάρχει μεγάλη ανεργία, μεγάλος αριθμός προνοιακών επιδομάτων που καταδεικνύουν την ανάγκη και ένα νέο κύμα μετανάστευσης, ανάλογο με αυτό των δεκαετιών του 50 και του 60.
 
Δεν μπορεί να μείνουν έξω τα Δωδεκάνησα από την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου και η Κάλυμνος δικαιούται να συμπεριληφθεί στους 13 Δήμους όλης της χώρας στους οποίους θα γίνει η εφαρμογή.
 
Τονίζω, επίσης, την ανάγκη να είναι έτοιμες οι Κοινωνικές Υπηρεσίες των Δήμων στα  νησιά μας για την καταβολή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος στους δικαιούχους από τον Μάρτιο. Και οι Δήμοι των μεγάλων νησιών μας πρέπει να στηρίξουν τους μικρούς νησιωτικούς δήμους που δεν έχουν κοινωνική υπηρεσία».
 
Το πλήρες κείμενο της παρέμβασης του κ. Κόνσολα, έχει ως εξής:
 
Κύριε Υπουργέ,
 
Η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου της καταβολής του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος σε 13 Δήμους της χώρας, για το επόμενο εξάμηνο και πριν την καθολική εφαρμογή του μέτρου, πρέπει να γίνει με αντικειμενικά και ορθολογικά κριτήρια.
 
Να έχει εφαρμογή σε περιοχές που η γεωγραφική ασυνέχεια επιτείνει τα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, όπως είναι οι νησιωτικές περιοχές. Αυτό ήταν άλλωστε και το σκεπτικό που μας ώθησε να συμπεριληφθούν οι νησιωτικές περιοχές στη νομοθετική ρύθμιση για την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου.
 
Θεωρώ ότι τα κριτήρια της επιλογής πρέπει να είναι σύστοιχα με την πραγματικότητα. 
 
Γνωρίζετε και εσείς ο ίδιος ότι το, αναλογικά και σε σχέση με τις υπόλοιπες περιφέρειες,  υψηλό ποσοστό του ΑΕΠ στο Νότιο Αιγαίο, είναι πλασματικό.
 
Αποτελεί προϊόν τριών ή τεσσάρων νησιών και στα υπόλοιπα νησιά υπάρχουν πολίτες που αντιμετωπίζουν οξύ πρόβλημα επιβίωσης.
Ένα από αυτά, το οποίο δικαιούται να συμπεριληφθεί στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος για το επόμενο εξάμηνο, είναι η Κάλυμνος.
 
Στην πρότασή μου αυτή συνηγορούν:
 
-Τα υψηλά ποσοστά ανεργίας στο νησί.
 
-Ένα νέο μεταναστευτικό ρεύμα, ορατό τα δύο τελευταία χρόνια, στο νησί με πολλούς Καλύμνιους να αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το νησί τους.
 
-Ο μεγάλος αριθμός προνοιακών επιδομάτων που δίνονται σε δικαιούχους στην Κάλυμνο και καταδεικνύουν το μέγεθος του προβλήματος.
 
Εύχομαι και ελπίζω να αποτιμήσετε θετικά την πρότασή μου αυτή και να συμπεριλάβετε την Κάλυμνο στους 13 Δήμους από τους οποίους θα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου της καταβολής του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
 
Με εκτίμηση
Μάνος Κόνσολας