ανάμεσα στα οποία είναι και αεροδρόμια μικρών νησιών (Αστυπάλαια, Κάσος, Καστελόριζο, Κάρπαθος, Κάλυμνος).
 
Πρόκειται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης,  ʼραξου,  Αστυπάλαιας,  Χίου,  Ικαρίας, Ιωαννίνων,  Καλαμάτας,  Καλύμνου,  Καρπάθου, Κάσου,  Καστελόριζου, Καστοριάς,  Κοζάνης, Κυθήρων,  Λέρου,  Λήμνου,  Μήλου, η Νέας Αγχιάλου,  Νάξου,  Πάρου,  Σητείας,  Σκύρου και Σύρου.
 
Οι Βουλευτές εκφράζουν την ανησυχία τους για την τύχη των αεροδρομίων στα μικρά νησιά, με δεδομένο ότι η κυβέρνηση προχώρησε και στη μείωση των πτήσεων των επιδοτούμενων δρομολογίων σε αυτά τα νησιά.
Θέτουν, επίσης, το ερώτημα πως θα συνεχίζεται η χρηματοδότησή των 23 αυτών αεροδρομίων μετά την παραχώρησή τους στο νέο Υπερταμείο.
 
Αναδεικνύουν, επίσης, και ένα ζήτημα το οποίο χαρακτηρίζουν ως κραυγαλέα αντίφαση.
 
Συγκεκριμένα, το  Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών προωθεί παράλληλα την αναβάθμιση έξι περιφερειακών αεροδρομίων με έργα συνολικής δαπάνης 197 εκ. Ευρώ και χρηματοδότηση από το πακέτο Γιούνκερ. 
 
Δηλαδή, οι επενδυτές θα έχουν το δικαίωμα να εκμεταλλευτούν εμπορικά τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου, ενώ η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα συνεχίζει να επιβλέπει τη λειτουργία του αεροδρομίου.
 
«Είναι σαφές ότι το τοπίο για την αξιοποίηση και τη βιωσιμότητα των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που παραχωρούνται στο νέο Υπερταμείο είναι ομιχλώδες. Η κυβέρνηση οφείλει να διασφαλίσει τους όρους αξιοποίησής τους κυρίως, όμως, οφείλει να εγγυηθεί την απρόσκοπτη λειτουργία των μικρών περιφερειακών αεροδρομίων στα νησιά, όπως της Κάσου, του Καστελόριζου, της Καλύμνου, της Καρπάθου, της Λέρου, της Αστυπάλαιας»,  επισημαίνει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας.
 
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης των Βουλευτών.
 
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Κύριο Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
 
ΘΕΜΑ: «Αξιοποίηση και εκσυγχρονισμός των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, που παραχωρούνται στο νέο Υπερταμείο»
 
Κύριε Υπουργέ,
 
Πρόσφατα το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλου ο οποίος θα καταθέσει προτάσεις αξιοποίησης για τα 23 μικρά περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία δεν εντάχθηκαν στη σύμβαση παραχώρησης με τη Fraport.
 
Όπως διευκρίνισε σε ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ, τα 23 αυτά περιφερειακά αεροδρόμια θα παραχωρηθούν προκειμένου να αξιοποιηθούν στην «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ», δηλαδή στο νέο Υπερταμείο.
 
Πρόκειται για τα αεροδρόμια  Αλεξανδρούπολης,  ʼραξου,  Αστυπάλαιας,  Χίου,  Ικαρίας, Ιωαννίνων,  Καλαμάτας,  Καλύμνου,  Καρπάθου, Κάσου,  Καστελόριζου, Καστοριάς,  Κοζάνης, Κυθήρων,  Λέρου,  Λήμνου,  Μήλου, Νέας Αγχιάλου,  Νάξου,  Πάρου,  Σητείας,  Σκύρου και Σύρου.
 
Ουδείς γνωρίζει, όμως, αυτήν τη στιγμή πως και πότε θα αξιοποιηθούν τα αεροδρόμια αυτά.
 
Επίσης, υπάρχει εύλογη ανησυχία για την τύχη των αεροδρομίων, ιδίως των μικρών νησιών, τα οποία παραχωρούνται στο νέο Υπερταμείο, όπως της Κάσου, του Καστελόριζου, της Καλύμνου, της Καρπάθου, της Λέρου, της Αστυπάλαιας και της Ικαρίας, δεδομένου ότι τα νησιά αυτά έχουν ήδη υποστεί σημαντική μείωση των επιδοτούμενων δρομολογίων.
 
Παράλληλα, προκύπτει το ερώτημα αν μετά την παραχώρηση των 23 αυτών αεροδρομίων στο νέο Υπερταμείο, θα συνεχίζεται η χρηματοδότησή τους από την ΥΠΑ και το Ελληνικό Δημόσιο. 
 
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με δημοσιεύματα, που προφανώς διαρρέονται από την κυβέρνηση, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προωθεί την αναβάθμιση έξι εκ των εικοσι-τριών περιφερειακών αεροδρομίων, με έργα συνολικής δαπάνης 197 εκ. ευρώ και χρηματοδότηση από το πακέτο Juncker.
 
Όμως, σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ, κανένα περιφερειακό αεροδρόμιο δεν έχει ενταχθεί στη λίστα των 42 έργων που θα χρηματοδοτηθούν από το πακέτο Juncker.
 
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
 
1. Σκοπεύει το Υπουργείο σας να εντάξει προς χρηματοδότηση τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια – ή μέρος αυτών – στο πακέτο Juncker;
 
2. Μετά την παραχώρηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων στο νέο Υπερταμείο, από ποιες πηγές θα συνεχιστεί η χρηματοδότηση των αναγκών τους;
 
3. Έχει προβλεφθεί και για ποια αεροδρόμια η χρηματοδότηση έργων υποδομής και αναβάθμισης από το ΠΔΕ ή το ΕΣΠΑ 2014-2020;
 
4. Μπορεί να δεσμευθεί το Υπουργείο ότι δεν θα δημιουργηθεί πρόβλημα λειτουργίας στα αεροδρόμια των μικρών νησιών, δεδομένου ότι τα περιθώρια εμπορικής τους εκμετάλλευσης είναι περιορισμένα;
 
Οι ερωτώντες Βουλευτές
 
Κόνσολας Μάνος – Ν. Δωδεκανήσου
Βρούτσης Γιάννης – Ν. Κυκλάδων
Ασημακοπούλου ʼννα-Μισέλ – Β’ Αθηνών
Μηταράκης Νότης – Ν. Χίου 
Καραμανλής Κώστας – Ν. Σερρών