στο συνέδριο Hospitality Forum and Awards ο επικεφαλής του Τομέα Τουρισμού της Ν.Δ. και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας.
Στο συνέδριο που ασχολείται με τα προβλήματα και τις προκλήσεις της Ελληνικής Ξενοδοχίας, ο κ. Κόνσολας εξέφρασε την αντίθεσή του σε πρακτικές υπερφορολόγησης του τουρισμού, που πλήττουν την ανταγωνιστικότητά του.
Χαρακτήρισε την Ελληνική Ξενοδοχία και τα τουριστικά καταλύματα ως έναν από τους πυλώνες που στηρίζουν την τουριστική ανάπτυξη και επισήμανε ότι το 75% των τουριστικών εσόδων προέρχεται από τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα, δηλαδή, από τους τουρίστες που διαμένουν σε αυτά, ενώ στάθηκε στο γεγονός ότι η Ελληνική Ξενοδοχία και τα τουριστικά καταλύματα προσφέρουν πάνω από 250.000 περίπου θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΚΑ.
Ο κ. Κόνσολας τόνισε χαρακτηριστικά ότι: «αν το τουριστικό μας προϊόν γίνει πιο ακριβό, θα σταματήσει να είναι ανταγωνιστικό. Από αυτή την εξέλιξη θα επωφεληθούν ανταγωνίστριες χώρες στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
Είναι δεδομένο ότι ο ΦΠΑ στο τουριστικό πακέτο, προκειμένου να συνεχίσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10%. Αυτό που δεν μπορώ να δεχθώ, είναι μία υπόγεια, «ταξική νομιμοποίηση», της αύξησης της φορολογίας στο τουριστικό πακέτο.
Αυτή η ταξική διάσταση που επιχειρούν να δώσουν ορισμένοι για να δικαιολογήσουν την αύξηση των φόρων στον τουρισμό, δεν είναι απλά ψευδεπίγραφη.
Είναι ανακριβής και παραπλανητική.
Ο τουρισμός και η ελληνική ξενοδοχία, δεν είναι οι μεγαλοξενοδόχοι και οι πολυεθνικοί ξενοδοχειακοί όμιλοι.
Είναι οι Έλληνες επιχειρηματίες που επένδυσαν και αναβάθμισαν τις ξενοδοχειακές υπηρεσίες, οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας από τις 9.500 μονάδες που υπάρχουν σε όλη τη χώρα, οι 7.500 είναι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, καταλύματα με δυναμικότητα μέχρι 50 κλίνες.
Το χειρότερο είναι ότι επιχειρείται και η δυσφήμιση του κλάδου, η ταύτισή του με τη φοροδιαφυγή. Η δημιουργία μιας ψευδούς εντύπωσης ότι η ελληνική ξενοδοχία δεν συνεισφέρει στην εθνική προσπάθεια.
Στην πραγματικότητα η συνεισφορά της στα δημόσια έσοδα υπερβαίνει τα 2,5 δις ευρώ, είτε πρόκειται για άμεσους φόρους, είτε για έμμεσους».
Κλείνοντας την ομιλία του στο Συνέδριο, ο Μάνος Κόνσολας, κατέθεσε 8 προτάσεις που στοχεύουν στην αναβάθμιση και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ξενοδοχείων και των τουριστικών καταλυμάτων:
1. Ανταγωνιστικό φορολογικό πλαίσιο αναφορικά με το τουριστικό πακέτο και ιδιαίτερα τη διαμονή.
Ορθολογικό φορολογικό πλαίσιο, έστω και σε αυτή τη συγκυρία, σημαίνει ΦΠΑ μεταξύ 8% και 10% για τον τουρισμό.
2. Δημιουργία Τομεακού Προγράμματος στη νέα προγραμματική περίοδο, στο νέο ΕΣΠΑ, για τον εκσυγχρονισμό και την ποιοτική αναβάθμιση των καταλυμάτων.
3. Αναπτυξιακός νόμος που δεν θα κινείται στη λογική των αποκλεισμών. Να υπενθυμίσω ότι τουριστικές επιχειρήσεις και καταλύματα σε Κρήτη, Ν. Αιγαίο, Αττική, Ιόνιο, Στερεά Ελλάδα και Δυτική Μακεδονία δεν μπορούσαν να πάρουν κρατικές ενισχύσεις.
Αυτό πρέπει να αλλάξει.
4. Κίνητρα για τη μείωση του λειτουργικού κόστους, που αφορούν κατά κύριο λόγο στο ενεργειακό κόστος. Στα πρότυπα του μειωμένου τιμολογίου που ισχύει στη βιομηχανία, μπορεί να υπάρχει αντίστοιχο μειωμένο τιμολόγιο για τις τουριστικές επιχειρήσεις, με κυρίαρχο κριτήριο τον αριθμό των απασχολούμενων.
5. Μετατροπή του επιδόματος ανεργίας των ξενοδοχοϋπαλλήλων σε επίδομα εργασίας και απασχόλησης. Με αυτό τον τρόπο, θα υποστηριχθεί το λειτουργικό κόστος στο πλαίσιο τη προσπάθειας για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, σε ένα κλάδο με εποχικό χαρακτήρα.
6. Αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης, τόσο στο πεδίο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, όσο και στο πεδίο της επαγγελματικής κατάρτισης. Το πιο μεγάλο κεφάλαιο που διαθέτει ο τουρισμός μας είναι οι άνθρωποι, το ανθρώπινο δυναμικό, οι εργαζόμενοι.
7. Εντατικοποίηση των ελέγχων για τα παράνομα καταλύματα και παράλληλη θεσμοθέτηση ενός Κώδικα Ποιότητας και Αξιολόγησης για τις υπηρεσίες των ελληνικών ξενοδοχείων, για την κατάταξη και πιστοποίησή τους.
8. Ενίσχυση των υποδομών τεχνολογίας και πληροφορικής επικοινωνιών στα ξενοδοχεία και στα τουριστικά καταλύματα σε ό, τι αφορά στον τομέα της προβολής και των υπηρεσιών προς τους επισκέπτες, με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση».