Με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο κ. Κόνσολας, αναφερόμενος και στην τραγική εξέλιξη με το θάνατο του 20χρονου Βαγγέλη Γιακουμάκη, ζητά να αντιμετωπιστεί, αποτελεσματικά και καίρια, το πρόβλημα στο επίπεδο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ο κ. Κόνσολας επικαλείται τον καίριο ρόλο του εκπαιδευτικού στην ανίχνευση και αντιμετώπιση αυτών των περιστατικών, ζητώντας να υπάρξουν επιμορφωτικά προγράμματα για τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να τους δοθούν τα εφόδια για την αντιμετώπιση ανάλογων περιστατικών.
Παράλληλα, ζητά να υπάρξουν προγράμματα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών, ενταγμένα στο σχολικό πρόγραμμα.
Σε δήλωσή του ο κ. Κόνσολας επισημαίνει:
«Χάθηκε ένα νέο παιδί και υπάρχει συνενοχή μιας ολόκληρης κοινωνίας.
Η αδιαφορία και η υποτίμηση του προβλήματος του σχολικού εκφοβισμού και της οποιασδήποτε μορφής bullying, οδηγεί σε μια κοινωνία βίας και φόβου.
Είναι καιρός να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα, κυρίως, στα πλαίσια της εκπαιδευτικής κοινότητας. Καίριο ρόλο διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι μαθητές. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα πρέπει να εντάξει στη φαρέτρα του επιμορφωτικά προγράμματα για τους εκπαιδευτικούς, που πρέπει να γνωρίζουν πως θα ανιχνεύσουν και θα αντιμετωπίσουν αυτά τα περιστατικά.
Παράλληλα, απαιτούνται προγράμματα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών, ενταγμένα και αυτά στο σχολικό πρόγραμμα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ο Βαγγέλης, ας είναι το τελευταίο παιδί που χάθηκε τόσο άδικα. Να μην οδηγηθούμε σε μια κοινωνία σιωπής, φόβου, αδιαφορίας και βίας που συνθλίβει ανθρώπινες ψυχές».
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης του κ. Κόνσολα, έχει ως εξής:
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Κύριο Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: «Αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού και των μορφών bullying, μέσα από την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και από προγράμματα που θα απευθύνονται σε μαθητές και θα είναι ενταγμένα στο σχολικό πρόγραμμα»
Κύριε Υπουργέ,
Ο τραγικός θάνατος του 20χρονου Β. Γιακουμάκη συγκλονίζει την ελληνική κοινωνία και αναδεικνύει τις ανεξέλεγκτες και ολέθριες επιπτώσεις, που μπορεί να προκαλέσει ο εκφοβισμός και η οποιαδήποτε μορφή bullying σε ένα κοινωνικό σύνολο.
Ιδιαίτερα στην εκπαιδευτική κοινότητα, ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί υπαρκτό πρόβλημα. Σύμφωνα με μετρήσεις, καταγράφεται ένα ποσοστό 10-15% των μαθητών που αποτελεί θύμα σχολικού εκφοβισμού.
Είναι σαφές ότι έχει έρθει η ώρα να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα καίρια και ουσιαστικά.
Να αναδείξουμε και να ενισχύσουμε το ρόλο του εκπαιδευτικού, που πρέπει να έχει το γνωστικό υπόβαθρο για να ανιχνεύσει και να αντιμετωπίσει αυτά τα περιστατικά. Το γνωστικό αυτό υπόβαθρο προϋποθέτει ειδικά επιμορφωτικά προγράμματα για τους εκπαιδευτικούς.
Παράλληλα, πρέπει να ενταχθούν στο σχολικό πρόγραμμα, της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προγράμματα για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι σε αυτή την αναδυόμενη μάστιγα.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
1.Εάν προτίθεται να διαμορφώσει επιμορφωτικά προγράμματα για τους εκπαιδευτικούς που θα αφορούν στην ανίχνευση και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού και του bullying αλλά και προγράμματα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών, ενταγμένα στο πρόγραμμα σπουδών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου