Στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο Καστελορίζου υπάρχουν 8 κενές θέσεις καθηγητών (3 Φιλόλογοι, 2 Μαθηματικοί, 1 Φυσικός, 1 Πληροφορικής, 1 Θεολόγος) ενώ στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο Χάλκης υπάρχουν 7 κενές θέσεις καθηγητών (2 Μαθηματικοί, 1 Φυσικός, 1 Πληροφορικός, 1 Θεολόγος, 1 Αγγλικών, 1 Γαλλικών).
 
Ανάλογα προβλήματα καταγράφονται και σε άλλα σχολεία της Δωδεκανήσου και του Αιγαίου.
 
Είναι σαφές ότι πρέπει να υπάρξει μία άλλη προσέγγιση στο θέμα της τοποθέτησης και μετακίνησης εκπαιδευτικών στα σχολεία των μικρών νησιών.
 
Σε πρώτη φάση πρέπει να καλύπτονται κατά προτεραιότητα τα κενά εκπαιδευτικών στις βαθμίδες εκπαίδευσης των μικρών νησιών.
 
Κύρια, όμως, πρέπει να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για μία βιώσιμη λύση σε ένα πρόβλημα, που επαναλαμβάνεται σε ετήσια βάση. Να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα στους εκπαιδευτικούς που τοποθετούνται και υπηρετούν στα μικρά νησιά, κάτω των 3.000 κατοίκων. Να μην θεωρούν ότι η τοποθέτησή τους σε αυτά τα νησιά είναι δυσμενής εξέλιξη ή έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.
 
Πρέπει να υπάρξουν κίνητρα, όπως της κάλυψης του κόστους στέγασης σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση, αλλά και μακροπρόθεσμα κίνητρα. Ένα από αυτά θα μπορούσε να είναι η επιδότηση πρώτης κατοικίας, στον τόπο που υπηρετούν, για τους εκπαιδευτικούς που δεσμεύονται να παραμείνουν στα μικρά νησιά και στις παραμεθόριες περιοχές, όπως προβλεπόταν με το Ν.2085/92.
 
Η παροχή των συγκεκριμένων κινήτρων, δεν θα βελτιώσει μόνο την κατάσταση αλλά και θα λειτουργήσει ευεργετικά για την οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών και των παραμεθόριων περιοχών.
 
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
 
1. Εάν θα δοθεί άμεση λύση στο πρόβλημα με τις ελλείψεις καθηγητών στα νησιά της Δωδεκανήσου και αν προτίθεται να αναλάβει πρωτοβουλία για τη θέσπιση κινήτρων στους εκπαιδευτικούς που τοποθετούνται ή υπηρετούν σε νησιά κάτω των 3.000 κατοίκων.