Στις προγραμματικές θέσεις και προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, αναφέρθηκε στην ομιλία του στη Λευκάδα στις «Ιόνιες Μέρες Ανάπτυξης», ο Τομεάρχης Τουρισμού και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας.

Ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας επισήμανε ότι για κάθε 1 ευρώ που δαπανάται για ελλιμενισμό σε μία μαρίνα, δημιουργούνται μια σειρά παράλληλων δαπανών από  5 έως 10 ευρώ σε άλλα επαγγέλματα και δραστηριότητες, αυξάνοντας τα έσοδα αλλά και την απασχόληση, γεγονός που δείχνει τη δυναμική του θαλάσσιου τουρισμού.

Ο κ. Κόνσολας που μίλησε για τη δημιουργία ενός δικτύου μαρίνων στα νησιά του Ιονίου, τόνισε ότι: «η ανάπτυξη έρχεται μέσα από μεγάλης κλίμακας επενδύσεις, όπως η κατασκευή μιας σύγχρονης μαρίνας.

Τις επενδύσεις δεν τις κάνει το Κράτος που αντιμετωπίζει συγκεκριμένους δημοσιονομικούς περιορισμούς, αλλά η ιδιωτική πρωτοβουλία.

Απαραίτητη προϋπόθεση, όμως, είναι να υπάρχει και ένα θεσμικό και φορολογικό πλαίσιο που να είναι σε θέση να προσελκύσει επενδύσεις, και αυτό, σήμερα, δεν υπάρχει».

Ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας έκανε ειδική αναφορά στη συνολική επανεξέταση του τέλους πλοίων αναψυχής και ημερόπλοιων, το οποίο, όχι μόνο αποτρέπει  την προσέλκυση νέων σκαφών στις ελληνικές μαρίνες, αλλά διώχνει και τα σκάφη που ήδη βρίσκονται σε αυτές.

Ο Μάνος Κόνσολας επισήμανε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επέβαλλε νέες φορολογικές επιβαρύνσεις στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού.

«Η τάση της κυβέρνησης για υπερφορολόγηση είναι ισχυρότερη της λογικής και της πραγματικότητας, αφού, διαφορετικά, θα έπρεπε πριν να έχει συνειδητοποιήσει τι ακριβώς κάνει, ποιους ακριβώς στοχεύει με το νέο αυτό φόρο στα σκάφη αναψυχής.

Αύξησαν το φόρο για  τα σκάφη 12 έως 13 μέτρων, σε ποσοστό που  κινείται σε ποσοστό από 44% έως 55%.

Με αυτό τον τρόπο, ο θαλάσσιος τουρισμός στην Ελλάδα έχει πρόβλημα ανταγωνιστικότητας, δεν μπορεί να γίνει μοχλός ανάπτυξης».