Κατά το παρελθόν, το επίπεδο της τουριστικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα αποτέλεσε πρότυπο για άλλες χώρες.
 
Υπήρχαν σχολές, όπως η ΑΣΤΕΡ που λειτουργεί από το 1956 και άνοιξε νέους δρόμους στην τουριστική εκπαίδευση αλλά και στην επαγγελματική κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού που απασχολήθηκε και απασχολείται στον τομέα του τουρισμού.
 
Οι συνθήκες έχουν αλλάξει.
 
Η τουριστική ανάπτυξη αποτελεί ένα διαχρονικό και σταθερό στόχο της χώρας στο διηνεκές.
 
Αναγκαία προϋπόθεση για την ευόδωση αυτού του στόχου είναι η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.
 
Όποιος μένει ακίνητος και αδρανής τον προσπερνά η εποχή του και έχει έρθει η στιγμή για μία μεγάλη και βαθιά θεσμική τομή στο ζήτημα της τουριστικής εκπαίδευσης.
 
Είναι επιβεβλημένο να γίνουν αλλαγές που θα αναβαθμίσουν όχι μόνο τα πτυχία που χορηγούν οι σχολές τουριστικής εκπαίδευσης αλλά και το ίδιο το πρόγραμμα σπουδών.
 
Η προοπτική αυτή ανοίγει νέους ορίζοντες, μπορεί να καταστήσει τις σχολές τουριστικών επαγγελμάτων πόλο έλξης, όχι μόνο για τους νέους και τις νέες της χώρας μας αλλά και για την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
 
Η Ελλάδα διαθέτει τις προϋποθέσεις, τις υποδομές αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό για να υποστηρίξει μία τέτοια προοπτική, αναγκαία συνθήκη της οποίας είναι η αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου της τουριστικής εκπαίδευσης.
 
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται η Κυρία Υπουργός
 
1. Εάν προτίθεται, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, να προωθήσει την ισοτιμία των πτυχίων που χορηγούνται από τις σχολές τουριστικών επαγγελμάτων με αυτά των ΤΕΙ και αν προτίθεται να αναλάβει πρωτοβουλία για να δοθεί η δυνατότητα στους αποφοίτους αυτών των σχολών να εντάσσονται σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών.
 
2. Εάν στοχεύει στην επικαιροποίηση  των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στις σχολές τουριστικών επαγγελμάτων, με την δημιουργία νέων ειδικοτήτων αλλά και τον εκσυχρονισμό του προγράμματος σπουδών.
 
3. Εάν προτίθεται να προχωρήσει στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα σε σχολές, όπως η ΑΣΤΕΡ και η ΑΣΤΕΑΝ να αξιοποιήσουν τις εγκαταστάσεις και τις υποδομές τους προκειμένου να αποκτήσουν έσοδα και οικονομική αυτοτέλεια.
 
4. Εάν στοχεύει στην προσέλκυση ξένων σπουδαστών από χώρες της Μεσογείου και της Ευρώπης με συνακόλουθη καταβολή διδάκτρων, προοπτική που θα καταστήσει την Ελλάδα κέντρο της τουριστικής εκπαίδευσης αλλά και θα αποφέρει έσοδα.