Σε ορισμένα νησιά, όπως στο Καστελλόριζο, τα μικρά αυτά σκάφη συνδέουν το νησί με τα απέναντι παράλια της Τουρκίας, εκτελώντας το δρομολόγιο Καστελλόριζο-Αντίφυλλο (Κας Τουρκίας). Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρωτόκολλο μεταφοράς αυτών των πλοιαρίων είναι μόλις 12 άτομα ενώ έχουν να αντιμετωπίσουν και τον ανταγωνισμό μεγαλύτερων τουρκικών σκαφών, που εκτελούν το ίδιο δρομολόγιο και έχουν τη δυνατότητα μεταφοράς και οχημάτων.
Μέχρι πρότινος οι επαγγελματίες αυτοί, λόγω του περιορισμένου τζίρου αλλά και της εποχικότητας της δραστηριότητας που αναπτύσσουν, ασφαλίζονταν στον ΟΓΑ προκειμένου να μην επιβαρύνονται με υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές. Με το νόμο όμως 3846/2010 υποχρεώνονται να ασφαλίζονται στον ΟΑΕΕ, κάτι που σημαίνει τεράστιο και ασύμφορο κόστος για να συνεχίσουν αυτή τη δραστηριότητα. Η διάταξη αυτή στηρίζεται στο ότι εκτελούν δρομολόγια προς τη γείτονα χώρα. Ουδείς όμως υπολογίζει ότι η απόσταση είναι μικρότερη των 6 ναυτικών μιλίων αλλά και ότι έχουμε να κάνουμε με καϊκια που μεταφέρουν το πολύ έως 12 άτομα.
Επισημαίνω επίσης ότι πρόκειται για μία από τις ελάχιστες επαγγελματικές δραστηριότητες στα μικρά νησιά και όσοι θίγονται από την άδικη αυτή ρύθμιση είναι ελάχιστη. Ενδεικτικά στο Καστελλόριζο υπάρχουν μόνο 5. Το πρόβλημα δεν περιορίζεται μόνο στην υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση αυτών των ανθρώπων από την υποχρεωτική καταβολή ασφαλιστικών εισφορών στον ΟΑΕΕ αντί του ΟΓΑ.
Αντίθετα, ενέχει τον υπαρκτό κίνδυνο να διακόψουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα αφού δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτή την οικονομική υποχρέωση. Σε μία τέτοια περίπτωση θα μονοπωληθεί η σύνδεση νησιών , όπως το Καστελλόριζο, από σκάφη τουρκικών συμφερόντων.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο κ.Υπουργός
Εάν προτίθεται να καταθέσει σχετική νομοθετική ρύθμιση για να εξαιρεθούν οι επαγγελματίες των μικρών τουριστικών σκαφών, που δραστηριοποιούνται στα μικρά νησιά του Αιγαίου, όπως το Καστελλόριζο, από το μέτρο της υποχρεωτικής ασφάλισης στον ΟΑΕΕ αντί του ΟΓΑ.