Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή προς τον κ. Στουρνάρα, ενώ ζήτησε την άμεση παρέμβαση τόσο του Υφυπουργού, αρμόδιου για τις ΔΥΟ, κ. Μαυραγάνη, όσο και του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, κ. Θεοχάρη.
Ο Μάνος Κόνσολας επισημαίνει ότι η βλάβη εμποδίζει την εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και τη διεκπεραίωση κρίσιμων και σημαντικών φορολογικών εργασιών και υποθέσεων.
Συγκεκριμένα, δεν μπορούν να εκτελεστούν εργασίες, όπως η έναρξη επιχειρήσεων, η υποβολή και παραλαβή συμπληρωματικών δηλώσεων, η κατάθεση και παραλαβή συμβολαίων αλλά και η χορήγηση φορολογικής ενημερότητας.
Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου επισημαίνει ότι εκπνέουν και καταληκτικές ημερομηνίες, μέσα στο Φεβρουάριο, για την διεκπεραίωση φορολογικών υποθέσεων και κινδυνεύουν οι πολίτες να υποστούν τις αρνητικές συνέπειες.
Ο κ. Κόνσολας ζητά από το Υπουργείο Οικονομικών:
Α. Να υπάρξει παράταση των καταληκτικών ημερομηνιών και των προθεσμιών που «τρέχουν» για φορολογικές υποθέσεις, ειδικά για τους φορολογούμενους της ΔΟΥ Ρόδου.
Β. Να επιταχυνθεί η προοπτική της πιστοποίησης λογιστών και φοροτεχνικών, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν φορολογικές εργασίες και υποθέσεις, που σήμερα γίνονται μόνο από τις ΔΟΥ. Με αυτό τον τρόπο θα αποσυμφορηθεί η λειτουργία των ΔΟΥ και θα αντιμετωπίζονται περιστατικά όπως αυτό, της πολυήμερης βλάβης του μηχανογραφικού συστήματος της ΔΟΥ Ρόδου.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης, που κατέθεσε σήμερα το πρωί ο κ. Κόνσολας, έχει ως εξής:
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Κύριο Υπουργό Οικονομικών
ΘΕΜΑ: «Αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργεί, στην εξυπηρέτηση των φορολογουμένων, η πολυήμερη βλάβη στο μηχανογραφικό σύστημα της ΔΟΥ Ρόδου»
Κύριε Υπουργέ,
Η βλάβη στο μηχανογραφικό σύστημα της ΔΟΥ Ρόδου δεν έχει αποκατασταθεί, για δωδέκατη ημέρα, από την 1η Φεβρουαρίου που παρουσιάστηκε.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπολειτουργεί η μεγαλύτερη ΔΟΥ του Αιγαίου, να συσσωρεύεται τεράστιος όγκος εργασιών και υποθέσεων που δεν διεκπεραιώνονται αλλά, κυρίως, να μην εξυπηρετείται ο πολίτης, παρά τη φιλότιμη προσπάθεια των εργαζομένων της ΔΟΥ Ρόδου.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι η βλάβη στο μηχανογραφικό σύστημα εμποδίζει τη διεκπεραίωση εργασιών, όπως η διαδικασία έναρξης επιχειρήσεων και εργασιών, η παραλαβή συμπληρωματικών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, η κατάθεση συμβολαίων και η χορήγηση φορολογικής ενημερότητας, απαραίτητη για την είσπραξη χρημάτων αλλά και για μία σειρά διοικητικών συναλλαγών του πολίτη.
Πέραν του αυτονόητου, που είναι η άμεση αποκατάσταση της βλάβης, εγείρονται και μία σειρά από άλλα ζητήματα που απαιτούν την παρέμβαση και τις συνακόλουθες ενέργειες του Υπουργείου Οικονομικών και των Υπηρεσιών του.
Ήδη έχει παρέλθει ένα χρονικό διάστημα 12 ημερών που η βλάβη εμποδίζει τη διεκπεραίωση των φορολογικών υποθέσεων των πολιτών στη ΔΟΥ Ρόδου. Αρκετές από αυτές τις υποχρεώσεις έχουν καταληκτική ημερομηνία το μήνα Φεβρουάριο και είναι σαφές ότι οι φορολογούμενοι ενδέχεται να επιβαρυνθούν με προσαυξήσεις ή ακόμα και να χάσουν την προθεσμία των καταληκτικών ημερομηνιών.
Επίσης, το συγκεκριμένο περιστατικό αναδεικνύει και την ανάγκη να επιταχυνθεί και να προχωρήσει η πιστοποίηση λογιστών φοροτεχνικών, που με τη θεσμοθέτηση και χρήση ψηφιακής υπογραφής, θα μπορούν να διεκπεραιώνουν μία σειρά φορολογικών εργασιών και υποθέσεων μέσω της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
Αναδεικνύει, όμως, και την ανάγκη ανάπτυξης νέων υποδομών στα ΚΕΠ, έτσι ώστε να διεκπεραιώνονται και εκεί μία σειρά φορολογικών εργασιών και υποθέσεων, πέραν αυτών που πραγματοποιούνται σήμερα.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Εάν στις προθέσεις του Υπουργείου και των αρμόδιων υπηρεσιών του, είναι η παράταση των καταληκτικών ημερομηνιών για την τακτοποίηση φορολογικών υποθέσεων στη ΔΟΥ Ρόδου, με δεδομένο ότι η βλάβη του μηχανογραφικού συστήματος εμποδίζει την διεκπεραίωσή τους από την 1η Φεβρουαρίου.
2. Εάν προτίθεται να προχωρήσει τη διαδικασία πιστοποίησης λογιστών και φοροτεχνικών για να αναλαμβάνουν αυτοί τη διεκπεραίωση φορολογικών εργασιών και υποθέσεων, μέσω της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, με στόχο να αποσυμφορηθούν οι ΔΟΥ και να αντιμετωπίζονται ανάλογα περιστατικά.
3. Εάν προτίθεται να ενισχύσει τις υποδομές των ΚΕΠ, σε ότι αφορά τη διεκπεραίωση φορολογικών εργασιών.