Την πεποίθησή του ότι ο τουρισμός μας χρειάζεται ένα ισχυρό, αξιόπιστο και εξειδικευμένο think tank, το οποίο μπορεί να έχει την οργανωτική υποδομή ενός Ερευνητικού Ινστιτούτου με τη συμμετοχή των φορέων του τουρισμού, της ερευνητικής και ακαδημαϊκής κοινότητας, αλλά και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, εξέφρασε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας στην παρουσίαση του συλλογικού τόμου: «Τουρισμός, Τουριστική Ανάπτυξη: Συμβολές Ελλήνων Επιστημόνων», στο οποίο περιέχονται συμβολές και παρεμβάσεις επιστημόνων και ερευνητών για όλα σχεδόν τα ζητήματα που σχετίζονται με τον τουρισμό.
Ο κ. Κόνσολας επισήμανε ότι ο τομέας της Έρευνας και ιδίως της εφαρμοσμένης έρευνας στον τουρισμό, ουδέποτε απασχόλησε σοβαρά την Πολιτεία.
«Χρειάζεται μια άλλη κουλτούρα από το πολιτικό προσωπικό, που πρέπει να εμπιστευθεί και να αξιοποιήσει το ερευνητικό, επιστημονικό και ακαδημαϊκό προσωπικό που διαθέτει η χώρα», ανέφερε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας ο οποίος αναφέρθηκε και στα ζητήματα της τουριστικής εκπαίδευσης, τονίζοντας ότι οι δομές της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, αλλά και της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στον τουρισμό, δεν είναι σύστοιχες με τις ανάγκες της αγοράς και του τουρισμού.
Ο Μάνος Κόνσολας έκανε λόγο για την ανάγκη ριζικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων στην τουριστική εκπαίδευση, προτείνοντας:
– Τη δημιουργία μη κρατικού πανεπιστημίου, με σύγχρονα προγράμματα τουριστικών σπουδών και αγγλόφωνα τμήματα.
– Την αναμόρφωση των προγραμμάτων τουριστικών σπουδών στα δημόσια πανεπιστήμια και τη σύνδεσή τους με την αγορά αλλά και με ερευνητικές δραστηριότητες που θα περιλαμβάνουν και συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα.
– Τον εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της τουριστικής εκπαίδευσης και τη δημιουργία νέων ειδικοτήτων προσαρμοσμένων στις ανάγκες της αγοράς.
– Τη μετεξέλιξη των ΑΣΤΕ σε Ακαδημίες Ξενοδοχειακών Σπουδών με τη δημιουργία αγγλόφωνων τμημάτων με δίδακτρα που θα διασφαλίζουν την οικονομική τους αυτοτέλεια.
– Τη διαμόρφωση προγραμμάτων δια βίου εκπαίδευσης αλλά και ενδοεταιρικής εκπαίδευσης και επιμόρφωσης, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα