Η πρωτοβουλία αυτή, προέκυψε μετά από πρόταση του Βουλευτή Δωδεκανήσου, κ. Μάνου Κόνσολα, την οποία έκανε αποδεκτή ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Βουλευτής Ημαθίας του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Γιώργος Ουρσουζίδης.
 
Οι προτάσεις που κατατέθηκαν από τους εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης και των φορέων της Δωδεκανήσου, θα σταλούν στους αρμόδιους Υπουργούς, με ευθύνη της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.
 
Στη συζήτηση συμμετείχαν από την τοπική αυτοδιοίκηση, ο κ. Διακογεωργίου Κάλλιστος, Περιφερειακός Σύμβουλος Νοτίου Αιγαίου/ Αρμόδιος για θέματα οδικής ασφάλειας και κυκλοφορίας, ο κ. Χατζημιχαήλ Νικήτας, Πολιτικός Μηχανικός στην Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, οι κκ. Πόκκιας Γιώργος, Αντιδήμαρχος Ανάπτυξης, Πρωτογενούς Τομέα και Επιχειρηματικότητας Δήμου Ρόδου και ο κ. Κωνσταντίνου Αθηνόδωρος, Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Υποδομών, Συγκοινωνιών, Οδοποιίας και Κτιριακών Έργων Δήμου Ρόδου. 
 
Επίσης, συμμετείχαν από την Α΄ και Β΄ Αστυνομική Διεύθυνση Δωδεκανήσου, ο κ.  Στέργου Γιώργος, Διοικητής Τροχαίας Ρόδου, η κα. Καρύδη Ελένη, Πρόεδρος ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου,  από το Ροδιακό Σύλλογο Αυτοκίνησης, ο Πρόεδρος κ. Αρνάς Τάσος και ο κ. Γιαννικουρής Αντώνης, ενώ από το Σύλλογο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ΙΚΑΡΟΣ, ο Πρόεδρος, κ. Γρηγοράς Μανώλης. 
 
Στην τοποθέτησή του ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Κόνσολας, παρέθεσε αποκαλυπτικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι στα Δωδεκάνησα υπάρχει έξαρση των τροχαίων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία:
 
– Στο πεδίο ευθύνης της Α΄ Αστυνομικής Διεύθυνσης Δωδεκανήσου, που περιλαμβάνει τη Ρόδο, το 2014 είχαμε συνολικά 104 τροχαία ατυχήματα με 19 νεκρούς, 38 βαριά τραυματίες και 80 ελαφρά τραυματίες.
 
Το 2015, μέχρι τον Οκτώβριο, όμως, που έχουν καταγραφεί τα στοιχεία, είχαμε 105 τροχαία ατυχήματα με 20 νεκρούς, 33 βαριά τραυματίες και 94 ελαφρά τραυματίες.
 
– Στο πεδίο ευθύνης της Β΄ Αστυνομικής Διεύθυνσης Δωδεκανήσου, που περιλαμβάνει Κω, Κάλυμνο, Λέρο και Πάτμο, το 2014 είχαμε συνολικά 63 τροχαία ατυχήματα και το 2015 είχαμε 70 τροχαία ατυχήματα.
 
Κατά αντιστοιχία, το 2014 είχαμε 8 νεκρούς, 15 σοβαρά τραυματίες και 65 ελαφρά τραυματίες.
Το 2015 έχουν καταγραφεί 10 νεκροί, 23 βαριά τραυματίες και 70 ελαφρά τραυματίες.
 
Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, επισήμανε ότι το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στα Δωδεκάνησα δεν είναι απλώς μείζον, έτσι όπως εξελίσσεται, αλλά συνδέεται με συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες και προβλήματα όπως είναι:
 
– η έλλειψη υποδομών στους οδικούς άξονες
 
– η αύξηση του πληθυσμού των νησιών τη θερινή περίοδο. Ένα μόνο χαρακτηριστικό παράδειγμα: στη Ρόδο τη θερινή περίοδο κυκλοφορούν 130.000 αυτοκίνητα και 30.000 μηχανάκια, αριθμός πολύ μεγάλος.
 
– η υποστελέχωση των δομών δημόσιας υγείας τόσο στα νοσοκομεία του νομού όσο και στους σταθμούς του ΕΚΑΒ, που όλοι ξέρουμε πόσο σημαντική είναι η συμβολή του στο να σωθούν ανθρώπινες ζωές ύστερα από τροχαία ατυχήματα.
 
– η γεωγραφική ασυνέχεια που καθιστά εξαιρετικά δύσκολες τις διακομιδές και που λειτουργεί ανασταλτικά για έναν κρίσιμο παράγοντα σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος: το χρόνο.
 
Σε όλα αυτά, πρέπει να προσθέσουμε και το έλλειμμα στον τομέα της πρόληψης και της ενημέρωσης για την οδική ασφάλεια, που βέβαια αποτελεί εθνική παθογένεια.
 
Παράλληλα, ο κ. Κόνσολας κατέθεσε τις ακόλουθες προτάσεις:
– Στο πεδίο της πρόληψης και της ενημέρωσης, με την αιγίδα της Βουλής των Ελλήνων και με τη συνεργασία αυτοδιοίκησης, αστυνομικών αρχών και των φορέων της εκπαίδευσης, να πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις και δράσεις στα σχολεία του νομού για την οδική ασφάλεια.
 
– Στο θέμα της βελτίωσης των υποδομών στους οδικούς άξονες, η 
Περιφέρεια κατά κύριο λόγο θα πρέπει να εντάξει σε ένα πρόγραμμα έργων, παρεμβάσεις σε σημεία που έχει εντοπιστεί πρόβλημα.
 
– Μπορεί, επίσης, σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση πρώτου βαθμού, δηλαδή τους δήμους, να δημιουργηθούν πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής.
 
– Χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σήμανσης αλλά και αποκατάστασης των πινακίδων.
 
– Ο οδικός φωτισμός είναι από πλημμελής έως ανύπαρκτος ή αναποτελεσματικός. Χρειάζεται επανέλεγχος και παρεμβάσεις σε όλους τους οδικούς άξονες. Να τηρούνται όλες οι προδιαγραφές ασφαλείας.
 
– Ενίσχυση της Τροχαίας με μέσα σύγχρονης τεχνολογίας για τον έλεγχο της ταχύτητας των οχημάτων, αλλά και με το αναγκαίο προσωπικό για να ασκείται έλεγχος. Σήμερα οι δύο αστυνομικές διευθύνσεις στα Δωδεκάνησα είναι από τις πλέον υποστελεχωμένες σε όλη τη χώρα.
 
– Σήμανση και παρεμβάσεις κυκλοφοριακής σύνδεσης με μεγάλους οδικούς άξονες, όπως είναι η εθνική οδός Ρόδου – Λίνδου. Σήμερα, σε αυτό το δρόμο μπορούν να εισέλθουν τροχοφόρα από αγροτικούς ή δημοτικούς δρόμους χωρίς να τηρούνται οι προδιαγραφές ασφαλείας. Γι’ αυτό θα πρέπει να ενταχθεί ο σύγχρονος οδικός άξονας τύπου Τζέρσεϋ, σε τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αλλά και να ολοκληρωθεί και να προεκταθεί η σύνδεση αυτού του άξονα από τη βόρεια και τη νότια πλευρά έως τη δυτική και την ανατολική.
 
– Με δεδομένο ότι στα τροχαία ατυχήματα πέρα από τα οχήματα, εμπλέκεται και ο παράγων άνθρωπος, χρειάζονται ουσιαστικές παρεμβάσεις, όπως οι διαβάσεις πεζών με σήμανση και σε σημεία που δεν δημιουργούν προβλήματα στην κυκλοφορία και στην ασφάλεια πεζών αλλά και οχημάτων.
 
– Η έλλειψη χώρων μηχανοκίνητου αθλητισμού οδηγεί σε παράνομους αγώνες ή σε επικίνδυνες καταστάσεις στο οδικό δίκτυο με πολλαπλούς κινδύνους. Η μία λύση είναι να υπάρξει πιο έντονη αστυνόμευση.
 
Η άλλη λύση στην οποία πρέπει να σταθούμε είναι η δημιουργία χώρου μηχανοκίνητου αθλητισμού.
 
– Ενίσχυση των δομών δημόσιας υγείας και ιδιαίτερα των δομών στα νοσοκομεία και στο ΕΚΑΒ.
 
Ο Μάνος Κόνσολας αναφέρθηκε και στο ζήτημα της  αντιμετώπισης πλημμυρικών φαινομένων στο οδικό δίκτυο, κάνοντας ειδική αναφορά στα γεγονότα του Νοεμβρίου του 2013 στη Ρόδο, επισημαίνοντας:
 
«Υπάρχει έκθεση του ΤΕΕ Δωδεκανήσου, που αποδεικνύει, τεκμηριωμένα, ότι η Ρόδος είναι ανοχύρωτη απέναντι σε πλημμυρικά φαινόμενα που αφορούν και στην οδική ασφάλεια.
 
Έχουν περάσει δυόμιση χρόνια από την ημέρα που θρηνήσαμε 4 νεκρούς στη Ρόδο στις πλημμύρες του Νοεμβρίου του 2013.
Στη Γέφυρα της Κρεμαστής δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει τα έργα.
 
Το ίδιο ισχύσει και για τα αντιπλημμυρικά έργα στους οδικούς άξονες, όχι μόνο της Ρόδου αλλά και της Κω».
 
Τέλος, ο κ. Κόνσολας ,πρόσθετα, πρότεινέ η συζήτηση στη μονοθεματική συνεδρίαση για την οδική ασφάλεια να αποτελέσει ένα πλαίσιο προτάσεων προς τα συναρμόδια Υπουργεία. Δεύτερον, να τονιστεί η ανάγκη υιοθέτησης ενός στρατηγικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια. Τρίτον, η Ρόδος να αναδειχθεί ως νησί πρότυπο για την οδική ασφάλεια και τέταρτον, να επαναληφθεί ανάλογη μονοθεματική συνεδρίαση σε ένα χρόνο, προκειμένου να αποτιμηθούν οι αποφάσεις της ελληνικής πολιτείας για τα παραπάνω.
 
Ο πρόεδρος της Επιτροπής συμφώνησε σε μια συντονισμένη προώθηση των προτάσεων αυτών του κ. Κόνσολα, στις συναρμόδιες δομές διοίκησης.