Δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της επισκευής των λιμενικών υποδομών για την κρουαζιέρα στο λιμάνι της Κω αφού οι μελέτες υπολογίζεται να έχουν ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο, ενώ στην καλύτερη περίπτωση ο εργολάβος θα εγκατασταθεί Μάρτιο με Απρίλιο.


Αυτό σημαίνει ότι πολύ δύσκολα θα είναι έτοιμο το λιμάνι της Κω να υποδεχθεί κρουαζιερόπλοια την τουριστική περίοδο.

Αυτό προκύπτει από την απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών, κ. Μαυραγάνη, στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης του Τομεάρχη Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτή Δωδεκανήσου, κ. Μάνου Κόνσολα, για την άμεση αποκατάσταση των λιμενικών εγκαταστάσεων για την κρουαζιέρα στο λιμάνι της Κω.

O Υφυπουργός Υποδομών, όπως προκύπτει από τα πρακτικά της Βουλής αναφέρει ότι:

«Δεν μπορώ να πω αυτήν τη στιγμή χρονοδιάγραμμα έργου. Μπορώ να πω χρονοδιάγραμμα μελετών. Και δεν μπορώ να πω χρονοδιάγραμμα έργου, γιατί δεν έχω ολοκληρωμένη τη μελέτη στα χέρια μου. Θέλω να πιστεύω ότι θα προφτάσουμε να είμαστε έτοιμοι τη μεγάλη τουριστική περίοδο».

Ο Μάνος Κόνσολας επισήμανε ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα προγραμματίζουν τα δρομολόγιά τους αυτή την εποχή και θέλουν να γνωρίζουν αν θα είναι σε θέση το λιμάνι της Κω να δεχθεί κρουαζιερόπλοια με την έναρξη της τουριστικής περιόδου.

Εφόσον οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα δεν έχουν σαφείς και συγκεκριμένες δεσμεύσεις και διαβεβαιώσεις για το χρόνο αποπεράτωσης των έργων επισκευής στις λιμενικές εγκαταστάσεις για την κρουαζιέρα στο λιμάνι της Κω, τότε, πολύ απλά, θα βγάλουν την Κω από τους προορισμούς τους και το νησί θα μείνει χωρίς κρουαζιερόπλοια.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Κόνσολας στις επιπτώσεις από το μεταναστευτικό στην κρουαζιέρα και στον τουρισμό του νησιού, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Κρουαζιέρα, τουρισμός και hot spot δεν πάνε μαζί».

Παράλληλα, ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας κατέθεσε στα πρακτικά την πρόσφατη δήλωση του Προέδρου της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων, κ. Κόντε, ο οποίος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την κατάρρευση της κρουαζιέρας στα νησιά που έχουν δημιουργηθεί τα hot spot.