Σε μια πλήρως τεκμηριωμένη παρέμβαση προς το Υπουργείο Οικονομικών για την ανάγκη επαναλειτουργίας της ΔΟΥ Καλύμνου προχώρησε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, με την οποία καταγράφει και επισημαίνει τα προβλήματα εξυπηρέτησης των φορολογουμένων και των λογιστών-φοροτεχνικών της Καλύμνου.

Για το ζήτημα αυτό, ο Βουλευτής Δωδεκανήσου είχε στενή συνεργασία το προηγούμενο διάστημα με τον Έπαρχο της Περιφερειακής Ενότητας Καλύμνου, κ. Μανώλη Μουσελλή και τον Σύλλογο Λογιστών και Φοροτεχνικών Επαρχίας Καλύμνου.

Ο Μάνος Κόνσολας καταγράφει 17 συναλλαγές φυσικών και νομικών προσώπων με τη φορολογική διοίκηση, που δεν μπορούν να διεκπεραιωθούν από το ΓΕΦ Καλύμνου, όπως η οριστική διακοπή εργασιών, η κατάθεση δηλώσεων μεταβίβασης ακινήτων, η διαγραφή δραστηριότητας, η κατάθεση έκτακτων δηλώσεων ΦΠΑ Αλιέων, ο συμψηφισμός οφειλών κ.α.
Ο κ. Κόνσολας τονίζει ότι η αδυναμία εξυπηρέτησης των συγκεκριμένων συναλλαγών συνεπάγεται την ανάγκη μετακίνησης των φορολογούμενων πολιτών στην Κω, με ότι αυτό σημαίνει σε έξοδα και απώλεια χρόνου ενώ δυσχεραίνονται και οι συνθήκες εργασίας λογιστών και φοροτεχνικών.

Επισημαίνει ότι η βελτίωση του δείκτη εξυπηρέτησης δεν μπορεί αποδεδειγμένα να προέλθει μέσα από τη λειτουργία του ΓΕΦ, παρά την καλή θέληση των υπαλλήλων.

«Το Υπουργείο Οικονομικών οφείλει να σταθμίσει, με αντικειμενικά κριτήρια και δεδομένα την επαναλειτουργία της ΔΟΥ Καλύμνου έστω και ως ΔΟΥ Β΄ Τάξεως σε αρχικό επίπεδο», αναφέρει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου που ενημέρωσε για το συγκεκριμένο ζήτημα και τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, κ. Γιώργο Πιτσιλή.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της παρέμβασης του κ. Κόνσολα προς τον Υπουργό Οικονομικών.

 

Αθήνα, 27 Ιουλίου 2021
Α.Π.: 8258/27.7.2021

 

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Κύριο Υπουργό Οικονομικών

 

ΘΕΜΑ: «Προβλήματα εξυπηρέτησης των φορολογούμενων πολιτών αλλά και των λογιστών-φοροτεχνικών στην Κάλυμνο»

Κύριε Υπουργέ,

Η αναστολή λειτουργίας της ΔΟΥ Καλύμνου, όπως είχαμε προειδοποιήσει αλλά και όπως καταγράφηκε από την ίδια την πραγματικότητα, δημιούργησε μεγάλα προβλήματα στην εξυπηρέτηση των φορολογούμενων πολιτών, των νομικών προσώπων αλλά και των λογιστών-φοροτεχνικών στο νησί.

Το Γραφείο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων, που λειτουργεί στο νησί και είχε ως αρχικό στόχο να αναπληρώσει το σύνολο των υπηρεσιών που προσέφερε η ΔΟΥ, αδυνατεί να εξυπηρετήσει τους πολίτες σε 17 συγκεκριμένες διοικητικές πράξεις, όπως:

– Οριστική διακοπή εργασιών-εμπρόθεσμες (παύσεις)
– Οριστική διακοπή εργασιών-εκπρόθεσμες (παύσεις)
-Διαγραφή δραστηριότητας ( αφαίρεση ΚΑΔ)
-Συμψηφισμούς οφειλών.
-Κατάθεση συμφωνητικών μεταβίβασης αλιευτικών σκαφών και σκαφών αναψυχής.
-Κατάθεση εκτάκτων δηλώσεων ΦΠΑ Αλιέων.
-Κατάθεση δηλώσεων τελών πλοίων.
-Κατάθεση δηλώσεων μεταβίβασης ακινήτων.
-Κατάθεση δηλώσεων φόρου υπεραξίας.
-Έλεγχος φορολογικών δηλώσεων στην περίπτωση που το Taxis απαιτεί δικαιολογητικά.
-Διαγραφές οφειλών φόρου πλοίου λόγω ακινησίας.
-Μεταβολή φυσικού προσώπου για αλλαγή φορολογικής κατοικίας
-Κατάθεση μεταβολής για διαγραφή υποκαταστημάτων
-Κατάθεση φορολογικών δηλώσεων για άτομα που έχουν αποβιώσει.
-Μειώσεις ΕΝΦΙΑ λόγω αναπηρίας κ.ο.κ
-Έκδοση φορολογικής ενημερότητας , όταν αυτή δεν μπορεί να εκδοθεί ηλεκτρονικά.

Αντιλαμβάνεστε ότι η αδυναμία εξυπηρέτησης των συγκεκριμένων συναλλαγών συνεπάγεται την ανάγκη μετακίνησης των φορολογούμενων πολιτών στην Κω, με ότι αυτό σημαίνει σε έξοδα και απώλεια χρόνου ενώ δυσχεραίνονται και οι συνθήκες εργασίας λογιστών και φοροτεχνικών.

Το έλλειμμα αυτό εξυπηρέτησης επηρεάζει αρνητικά και την αναπτυξιακή προοπτική του νησιού .

Όπως αντιλαμβάνεστε, με τεκμηριωμένα πλέον στοιχεία, επιβάλλεται η βελτίωση της εξυπηρέτησης που παρέχει η φορολογική διοίκηση στους φορολογούμενους πολίτες, τα νομικά πρόσωπα και τους λογιστές και φοροτεχνικούς στην Κάλυμνο.

Η βελτίωση του δείκτη εξυπηρέτησης δεν μπορεί αποδεδειγμένα να προέλθει μέσα από τη λειτουργία του ΓΕΦ, παρά την καλή θέληση των υπαλλήλων.
Το Υπουργείο Οικονομικών οφείλει να σταθμίσει, με αντικειμενικά κριτήρια και δεδομένα την επαναλειτουργία της ΔΟΥ Καλύμνου έστω και ως ΔΟΥ Β΄ Τάξεως σε αρχικό επίπεδο.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1. Γνωρίζει τα προβλήματα εξυπηρέτησης, που αντιμετωπίζουν φυσικά και νομικά πρόσωπα αλλά και οι λογιστές-φοροτεχνικοί στην Κάλυμνο, σε σχέση με τις συναλλαγές τους με τη φορολογική διοίκηση; Έχουν καταγραφεί και αξιολογηθεί αυτά τα προβλήματα;

2. Ποιες είναι οι προθέσεις του Υπουργείου Οικονομικών σχετικά με την επαναλειτουργία της ΔΟΥ Καλύμνου (έστω και ως ΔΟΥ Β’ Τάξεως σε αρχικό επίπεδο) με δεδομένη και διαπιστωμένη πλέον την αδυναμία εξυπηρέτησης από το ΓΕΦ;

 

Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου