Σε μια παρέμβαση προς το Υπουργείο Οικονομικών, που περιλαμβάνει ουσιαστικές προτάσεις για τη στήριξη των εκπαιδευτών και σχολών οδήγησης, προχώρησε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας.

Ο Βουλευτής επεσήμανε ότι πρόκειται για ένα κλάδο που αντιμετωπίζει προβλήματα από το 2018, αφού από τον Οκτώβριο του 2018 έως τον Ιούνιο του 2019 δεν γίνονταν εξετάσεις λόγω της αποχής των εξεταστών, κάτι που είχε δυσμενείς επιπτώσεις για το τζίρο αυτών των επιχειρήσεων, ενώ οι Σχολές Οδήγησης ανέστειλαν τη λειτουργία τους με κρατική εντολή από τις 13.3.2020 έως τις 15.5.2020 και από τις 7.11.2020 έως σήμερα.

Τονίζοντας ότι τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν το μέγεθος του προβλήματος και επιβάλλουν τον άμεσο σχεδιασμό και την εφαρμογή μέτρων στήριξης για το συγκεκριμένο κλάδο, ο κ. Κόνσολας κατέθεσε τις ακόλουθες προτάσεις:

1. Άμεση νομοθετική παρέμβαση για να  μπορούν να ενταχθούν οι εκπαιδευτές και οι σχολές οδηγών στην επιστρεπτέα προκαταβολή 7.

2. Επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών κατά την επανεκκίνηση αυτών των επιχειρήσεων και για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα.

3. Απαλλαγή των οχημάτων των σχολών οδήγησης από τα τέλη κυκλοφορίας.

4. Μείωση ή και κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης του κ.Κόνσολα.

 

Αθήνα, 22 Μαρτίου 2021

Α.Π.: 5219/22/3/21

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

Προς

Κύριο Υπουργό Οικονομικών

ΘΕΜΑ: «Μέτρα στήριξης για τους εκπαιδευτές και τους ιδιοκτήτες σχολών οδήγησης»

Κύριε Υπουργέ,

Ένας κλάδος που έχει πληγεί στο μέγιστο βαθμό από τις επιπτώσεις της πανδημίας είναι ο κλάδος των εκπαιδευτών και ιδιοκτητών σχολών οδήγησης.

Υπενθυμίζεται ότι είναι ένας κλάδος που αντιμετωπίζει προβλήματα από το 2018, αφού από τον Οκτώβριο του 2018 έως τον Ιούνιο του 2019 δεν γίνονταν εξετάσεις λόγω της αποχής των εξεταστών, κάτι που είχε δυσμενείς επιπτώσεις για το τζίρο αυτών των επιχειρήσεων.

Ταυτόχρονα, όμως, αποτέλεσε και ένα ανασχετικό παράγοντα για να ενταχθούν αυτές οι επιχειρήσεις στο μέτρο της επιστρεπτέας προκαταβολής, αφού το κριτήριο του τζίρου ήταν απαγορευτικό, από τη στιγμή που στη συγκεκριμένη, συγκρίσιμη περίοδο, ο τζίρος των σχολών οδήγησης ήταν μηδενικός λόγω της αποχής των εξεταστών.

Επισημαίνεται ότι οι Σχολές Οδήγησης ανέστειλαν τη λειτουργία τους με κρατική εντολή από τις 13.3.2020 έως τις 15.5.2020 και από τις 07.11.2020 έως σήμερα.

Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν το μέγεθος του προβλήματος και επιβάλλουν τον άμεσο σχεδιασμό και την εφαρμογή μέτρων στήριξης για το συγκεκριμένο κλάδο.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1. Πότε προβλέπεται η θεσμοθέτηση άρσης του κινήτρου για το τζίρο, προκειμένου να μπορούν να ενταχθούν οι εκπαιδευτές και οι σχολές οδηγών στην επιστρεπτέα προκαταβολή 7;

2. Με δεδομένο ότι είναι ο μοναδικός κλάδος που δεν έχει στηριχθεί όσο άλλοι, προτίθεται η κυβέρνηση να στηρίξει την προσπάθεια επανεκκίνησης αυτών των επιχειρήσεων με την επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών για ένα χρονικό διάστημα;

3. Είναι στο σχεδιασμό της κυβέρνησης η απαλλαγή των οχημάτων των σχολών οδήγησης από τα τέλη κυκλοφορίας;

4. Προτίθεται η κυβέρνηση να εξετάσει και να προωθήσει τη μείωση ή την απαλλαγή από το τέλος επιτηδεύματος για τον συγκεκριμένο κλάδο;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μάνος Κόνσολας

Βουλευτής Δωδεκανήσου