Με κοινοβουλευτική του παρέμβαση, αλλά και με κατάθεση, ως αναφοράς, των απόψεων του Δήμου Αστυπάλαιας, ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας καταθέτει προτάσεις για τη βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Αστυπάλαιας με τον Πειραιά, τα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες.
Όπως αναφέρει ο κ. Κόνσολας, η Αστυπάλαια τα τελευταία χρόνια, είναι ένας από τους δυναμικά αναπτυσσόμενους τουριστικούς τουρισμούς, ενώ η οικονομική και κοινωνική ζωή στο νησί παρουσιάζει άνθηση.
Το γεγονός αυτό και στο πλαίσιο ενός συνολικού ανασχεδιασμού των επιδοτούμενων δρομολογίων και της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού, θα πρέπει να υπάρχουν τα εξής δρομολόγια σε μόνιμη και ετήσια βάση:
– Πειραιάς, Αστυπάλαια, Κάλυμνος, Κως, Νίσυρος, Τήλος, Ρόδος: 2 δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση.
– Πειραιάς, Σύρος, Πάρος, Νάξος, Δονούσα, Αμοργός, Αστυπάλαια: 2 δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση.
– Πειραιάς, Πάρος, Νάξος, Αμοργός, Αστυπάλαια: 1 δρομολόγιο την εβδομάδα.
– Κάλυμνος, Κως, Αστυπάλαια: 2 δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση.
– Κάλυμνος, Αστυπάλαια: 2 δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση.
Με αυτό τον τρόπο, θα υπάρχει σύνδεση της Αστυπάλαιας, τόσο με τον Πειραιά, όσο και με τα άλλα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων.
Παράλληλα, για τη θερινή περίοδο, ο κ. Κόνσολας επισημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχουν δύο ακόμα πρόσθετα δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς, Πάρος, Νάξος, δονούσα, Αμοργός, Αστυπάλαια, λόγω της αυξημένης ζήτησης. Τίθεται, επίσης και το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κω με την Αστυπάλαια μέσω ταχύπλοου καταμαράν, όπου θα πρέπει να αυξηθούν κατά δύο δρομολόγια την εβδομάδα (σύνολο 4) αφού η ύπαρξη διεθνούς αεροδρομίου στην Κω, μπορεί να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την τουριστική κίνηση στην Αστυπάλαια και να αποτελέσει σημείο πρόσβασης.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της παρέμβασης του κ. Κόνσολα.
Αθήνα, 30 Σεπτεμβρίου 2024
Α.Π.: 7141/30.9.2024
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Κύριο Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
ΘΕΜΑ: «Προτάσεις βελτίωσης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Αστυπάλαιας»
Κύριε Υπουργέ,
Η Αστυπάλαια, τα τελευταία χρόνια, είναι ένας από τους δυναμικά αναπτυσσόμενους τουριστικούς τουρισμούς. Παράλληλα, η οικονομική και κοινωνική ζωή στο νησί παρουσιάζει άνθηση.
Εκ των πραγμάτων, επιβάλλεται να αντιμετωπιστούν ανισότητες στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά, τα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες.
Στο πλαίσιο ενός συνολικού ανασχεδιασμού των επιδοτούμενων δρομολογίων και της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού.
Σε ετήσια και μόνη βάση θα πρέπει να υπάρχουν τα εξής δρομολόγια:
– Πειραιάς, Αστυπάλαια, Κάλυμνος, Κως, Νίσυρος, Τήλος, Ρόδος: 2 δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση.
– Πειραιάς, Σύρος, Πάρος, Νάξος, Δονούσα, Αμοργός, Αστυπάλαια: 2 δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση.
– Πειραιάς, Πάρος, Νάξος, Αμοργός, Αστυπάλαια: 1 δρομολόγιο την εβδομάδα.
– Κάλυμνος, Κως, Αστυπάλαια: 2 δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση.
– Κάλυμνος, Αστυπάλαια: 2 δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση.
Με αυτό τον τρόπο, θα υπάρχει σύνδεση της Αστυπάλαιας, τόσο με τον Πειραιά, όσο και με τα άλλα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων.
Τη θερινή περίοδο, θα πρέπει να υπάρχουν δύο ακόμα πρόσθετα δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς, Πάρος, Νάξος, δονούσα, Αμοργός, Αστυπάλαια, λόγω της αυξημένης ζήτησης. Τίθεται, επίσης και το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κω με την Αστυπάλαια μέσω ταχύπλοου καταμαράν, όπου θα πρέπει να αυξηθούν κατά δύο τα δρομολόγια την εβδομάδα (σύνολο 4), αφού η ύπαρξη διεθνούς αεροδρομίου στην Κω, μπορεί να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την τουριστική κίνηση στην Αστυπάλαια και να αποτελέσει σημείο πρόσβασης.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
- Προτίθεται να εξετάσει τις ανωτέρω προτάσεις που αναβαθμίζουν την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Αστυπάλαιας και ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου